Του Σάββα Αναστασιάδη *
Το 2003, όταν η κατασκευή της Εγνατίας οδού βρισκόταν στα όρια της Επαρχίας Λαγκαδά, με την ιδιότητα του Επάρχου Λαγκαδά, ζήτησα από την τότε Διοίκηση της Εγνατίας οδού Α.Ε. την κατασκευή κόμβου και άξονα σύνδεσης της Εγνατίας οδού με τον ορεινό όγκο του νομού Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα ζήτησα να κατασκευαστεί κόμβος στο ύψος του Βαϊοχωρίου και άξονας σύνδεσης, μέσω του κόμβου αυτού, με Ασκό – Σοχό – Νιγρίτα.
Τα έργα αυτά δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό προγραμματισμό κατασκευής της Εγνατίας. Τότε κανείς δεν πίστευε ότι το αίτημα αυτό θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα έργα της Εγνατίας και να υλοποιηθεί.
Παρ’ όλα αυτά, η Διοίκηση της Εγνατίας οδού Α.Ε., ανταποκρινόμενη στο αίτημά μου, ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης, η οποία ολοκληρώθηκε το 2005.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2007, ολοκληρώθηκε η κατασκευή του κόμβου Βαϊοχωρίου (Κ25Α) ενώ οι εργασίες κατασκευής του άξονα ΒΑΪΟΧΩΡΙ – ΑΣΚΟΣ – ΣΟΧΟΣ -ΝΙΓΡΙΤΑ δεν ξεκίνησαν ποτέ.
Και παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση που ακολούθησε δεν έδινε περιθώρια αισιοδοξίας για την κατασκευή του άξονα, ποτέ δεν σταμάτησα να πιέζω για την υλοποίησή του.
Το 2013 με επιστολή μου προς τον τότε υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Μεταφορών επισήμανα τη χρησιμότητα του έργου και ζήτησα την ένταξή του στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Όμως το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό.
Στην εικοσαετή περίπου, προσπάθειά μου δεν υπήρξε άλλος, είτε παράγοντας της περιοχής, είτε Δήμαρχος της περιοχής, είτε βουλευτής της περιφέρειας που να υποστήριξε την προσπάθεια και την υλοποίηση του έργου.
Το 2020 με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και Υπουργό Υποδομών τον Κώστα Καραμανλή, βουλευτή Σερρών, άρχισε να κινείται η διαδικασία.
Ο υπουργός με δικές του ενέργειες ξεμπλόκαρε το έργο, πλήρωσε τις πρόσθετες δαπάνες για επικαιροποίηση και έγκριση περιβαλλοντικών όρων του έργου και σε
συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα το έργο εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και η δημοπράτηση του τμήματος ΝΙΓΡΙΤΑ – ΣΟΧΟΣ αναμένεται εντός του 2023.
Και επειδή κάποιοι έτρεξαν να δρέψουν δάφνες για αποτελέσματα προσπαθειών που ποτέ δεν έκαναν, καλό είναι να σιωπούν.
Προσωπικά, οφείλω να εκφράσω τις ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη μου στον πρώην Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή που με μεγάλη προσπάθεια ξεπέρασε τα προβλήματα και έφτασε το έργο στο στάδιο της δημοπράτησής του. Χωρίς αυτόν το έργο δεν θα είχε προχωρήσει.
Μία προσπάθεια είκοσι χρόνων βρίσκει τη δικαίωσή της.
*Ο Σάββας Αναστασιάδης είναι βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β’ Θεσσαλονίκης, πρόεδρος της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς