«Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής… Είναι εν τέλει μία μοντέρνα εικόνα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα» δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
«Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει την ταυτότητα της πόλης και το σούπερ μετρό» δήλωσε σήμερα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, «απαντώντας» στον καταιγισμό σχολείων και αντιδράσεων στα social media, μετά τα χθεσινά αποκαλυπτήριά του.
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/77d1TpMa00
— Ζυμαρικά Φλωράκη (@pastafloraki) November 13, 2024
Το ai σε 3 λεπτά παίζε να έκανε καλύτερα λογότυπα για το μετρό της Θεσσαλονίκης…#μετρο_θεσσαλονικης #μετρο_Θεσσαλονικη #thessaloniki_metro #λογοτυπο #graphicdesign #logosymbol #logomark #logotype pic.twitter.com/XJrZtx1GB1
— GrGe 🐦 (@glouk7) November 13, 2024
«Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής. Κατ’ αρχάς γιατί αυτό θα ήταν αδύνατον να συμβεί εφόσον καθένας έχει το δικό του αισθητικό μέτρο. Επίσης, δεν έχει συμβεί ποτέ» αναφέρει ο Ν. Ταχιάος σε δήλωσή του στον Ελεύθερο Τύπο.
Και συνεχίζει:
«Ας κάνουμε μία απλή σκέψη: Ποιο ήταν το ζητούμενο της οπτικής ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης; Ο σχεδιασμός ενός σήματος στο οποίο το κεντρικό στοιχείο είναι ένα γράμμα, το Μ. Όσο απλό ακούγεται, τόσο περίπλοκο είναι. Δεν ζητείται να δημιουργηθεί το ένα εικοστό τέταρτο μίας γραμματοσειράς, ούτε μία ταυτότητα εν κενώ. Ούτε ένα σήμα που μπορεί να απέχει από την πολύ απλή υπόμνηση ότι σηματοδοτεί εγκατάσταση του μετρό.
Στην περίπτωση της ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης, η σύλληψη ανατρέχει στην ιστορία της πόλης, στην ενδοξότερη περίοδό της ως Συμβασιλεύουσας του Βυζαντίου. Διερευνήθηκε η απόδοση του “μ” στα χειρόγραφα της εποχής και επελέγη η προσαρμογή της πεζής γραφής του σε μία πιο σύγχρονη μορφή, εύληπτη στον αποδέκτη της σήμανσης και συνάμα ελάχιστα φλύαρη.
Δημιουργήθηκε έτσι μία ταυτότητα που και το παρελθόν της πόλης υπαινίσσεται, χωρίς όμως να καθηλώνεται σε αυτό, και την απλουστευτική καταφυγή σε αναγνωρίσιμα τοπόσημα αποφεύγει, και χαρακτήρα διαθέτει, και κίνηση επιδεικνύει, και στην αρετή της λιτότητας υπακούει. Είναι μία εικόνα που υποδηλώνει και την ταυτότητα μίας πόλης, την ίδια που το έργο ξέθαψε από τα σπλάχνα της, αλλά και ένα σύγχρονο έργο της, το δικό της σούπερ μετρό. Είναι εν τέλει μία μοντέρνα εικόνα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα» καταλήγει.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.