Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας voria.gr υπάρχει ήδη προσχέδιο για λεωφορειακές γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ από τον ΟΑΣΘ και είναι σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακόλουθες:
• Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια).
• Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη, Λαγκαδίκια).
• Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.).
Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
• Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
• Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο).
• Γραμμή Νο 89 (Αγχίαλο, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Άγιο Αθανάσιο, Γέφυρα, Βαθύλακο, Πρόχωμα, Καστανά και Ακροπόταμο).
Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
• Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδο). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Η τιμή του εισιτηρίου θα παραμείνει η ίδια (το ΚΤΕΛ φέρεται να ζητά επιδότηση περί τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως, προκειμένου να αναλάβει αυτές τις γραμμές.) ενώ όπως αναφέρει η ιστοσελίδα είναι σχεδόν βέβαιο ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης θα υποβιβαστεί καθώς θα μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων.
Για το θέμα μίλησε χθες ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΣΤΕΦ.ΤΣΩΛΗΣ / ΣΤΟΝ REAL FM 107.1 / ΕΚΠΟΜΠΗ 7 ΜΕ 10 ΤΟ ΠΡΩΙ / Μ.ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ – ΜΠ.ΤΖΙΟΜΠΑΝΟΓΛΟΥ
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=xcyJqrL6etI[/embedyt]Δελτίο τύπου εξέδωσε σήμερα η διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που αναφέρει τα παρακάτω:
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΦΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΥΠΑΡΞΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ
Κακοί σχεδιασμοί του παρελθόντος και λάθη στη διάρθρωση της συγκοινωνίας, οδήγησαν σε δεινή θέση το ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, αλλά και υποχρέωσαν τον ΟΑΣΘ, να εκτελεί υπεραστικό έργο, κάτι που είναι έξω από το χαρακτήρα του Οργανισμού, δεδομένου ότι έχει ιδρυθεί και οργανωθεί για να εκτελεί αστικές συγκοινωνίες και όχι υπεραστικές.
Είναι εύλογο, μακρινές διαδρομές των 35, ή 50, ή 60, ή 70 και 80 χιλιομέτρων απλή διαδρομή, οι οποίες με την επιστροφή διπλασιάζονται να εκτελούνται με κατάλληλα υπεραστικά καθημένων και όχι αστικά λεωφορεία και με όρθιους.
Φυσικό επόμενο ήταν, το υπουργείο και οι αρμόδιοι φορείς, να επιζητούν σήμερα την βελτίωση των υπηρεσιών του.
Το ΚΤΕΛ είναι γνωστό εκτελεί ήδη μεταφορικό έργο στον νομό Θεσσαλονίκης και απολύτως φυσικό να αναζητεί λύσεις, που θα εξασφαλίσουν τη στοιχειώδη βιωσιμότητά του.
Το αίτημα αυτό του ΚΤΕΛ είναι διαρκές και εν όψει του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που θα διαμορφωθεί , όχι μόνο στο νομό Θεσσαλονίκης, αλλά πανελλαδικά, διεξάγονται συζητήσεις εδώ και δύο χρόνια, μεταξύ όλων των αρμόδιων φορέων: του Υπουργείου Μεταφορών, του ΟΣΕΘ (και του ΣΑΣΘ παλαιότερα), του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ και των Δημάρχων.
Στις συζητήσεις αυτές αναζητούνται τεχνικά σενάρια βελτίωσης της συγκοινωνίας, χωρίς την αύξηση του κομίστρου, ένα από τα οποία εμπεριέχεται σε δημοσιεύματα και τα οποία αφορούν σε αναδιάρθρωση γραμμών προς όφελος των χρηστών επιβατών, αλλά και του δημοσίου συμφέροντος.
Το μόνο που αναζητείται, είναι να εξαλείψουν παθογένειες του παρελθόντος και αυτό γίνεται χωρίς κανένα στοιχείο «μυστικότητας». Έχουν εξεταστεί σενάρια, μετά από προτάσεις του ΚΤΕΛ, χωρίς κανένα να έχει προς το παρόν προβάδισμα. Η μόνη σταθερά είναι η βελτίωση της συγκοινωνίας, με διασφάλιση της ποιότητάς της, της σταθερότητας του κομίστρου, αλλά και της βιωσιμότητας των φορέων που την εκτελούν, κάτι που προφανώς ενδιαφέρει την πολιτεία να πετύχει.
Δεν υπάρχει λοιπόν καμιά αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το περιαστικό έργο, δεν υπάρχει καμία μυστικότητα, δεν υπάρχει κανένα τελικό σχέδιο, υπάρχουν μόνο τεχνικά σενάρια βελτίωσης της εξυπηρέτησης του επιβάτη, με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον.
Δελτίο τύπου για το ίδιο θέμα εξέδωσε και ο Δήμος Χαλκηδόνος:
Την έντονη δυσαρέσκειά του σε ενδεχόμενο εκχώρησης δρομολογίων του ΟΑΣΘ, που εξυπηρετούν τους δημότες του Δήμου μας, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εξέφρασε με σημερινή του επιστολή στον Οργανισμό ο Δήμαρχος Χαλκηδόνος κ. Τσουκνιδάς.
Συγκεκριμένα, χθεσινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας voria.gr κάνει λόγο για μυστικές συζητήσεις μεταξύ του ΟΑΣΘ, των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Μεταφορών, με αντικείμενο την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού στα ΚΤΕΛ, μέρος του οποίου αποτελούν και δρομολόγια που εξυπηρετούν τους συνδημότες μας (σσ. αναφέρονται οι γραμμές 92,90,89 που εξυπηρετούν Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες Κουφαλίων, Λουδία, Ακροπόταμο, Αγχίαλο, Ν.Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Βαθύλακκο, Πρόχωμα, Καστανά).
Ο Δήμαρχος εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο που πρόκειται να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα προβλήματα στην ήδη προβληματική υπάρχουσα κατάσταση, ενώ σε συνέχεια των από, 06-22/09/17,08-20/11/17,26/04/18, επιστολών του προς τον ΟΑΣΘ, ζήτησε, για ακόμη μία φορά, την άμεση επαναφορά των καταργηθέντων δρομολογίων και την ομαλοποίηση της συχνότητας τους, καθώς και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων του οργανισμού, με σκοπό την απρόσκοπτη και ασφαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Δήμου μας.
Κλείνοντας, τονίζουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι θα παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη του συγκεκριμένου θέματος και θα καταβάλλουμε τη μέγιστη προσπάθεια με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Δήμου μας.
Μεσημερι 5/2/2020
Τα παιδια του 2ΓΕΛ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ ,επιβιβαζονται στη γραμμη 89για να επιστρεψουν ,στο Βαθυλακκο.
Ο οδηγος του λεωφορείο κανει παρατηρήσεις στους μαθητές ,γιατί δεν εχουν εισιτήρια.
Απο τη στιγμη που ολοι γνωριζουν οτι στο Προχωμα δεν υπαρχει κατάστημα που να πουλάει εισιτήρια.
Πολλες φορες εχει γινει σε αυτή τη γραμμη φραστικό επεισόδιο απο τον οδηγό ,για την έκδοση εισιτηρίου,εντος του λεωφορείου.
Νομιζω ειναι υποχρέωση του.,να κοβει εισιτήριο.