Η έρευνα έγινε μετά από πρωτοβουλία της Ένωσης Δήμου Χαλκηδόνος και αφορούσε στο διάστημα από 20/3-1/4/2020. Τα ερωτηματολόγια απευθύνθηκαν τόσο σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας ,Β/θμιας όσο και μαθητές/γονείς. Τονίζεται πως στο πλαίσιο του GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων) δεν είναι ανακοινώσιμη η προέλευσή τους.
Σε σύνολο απαντήσεων 93 μαθητών, το 49,5% απάντησε πως διαθέτει διαδίκτυο στο σπίτι ενώ το 52,7% δήλωσε πως διαθέτει πλήρες εξοπλισμό (μικρόφωνο, ηχεία, κάμερα). Το 32,3% δήλωσε πως διαθέτει laptop, 17,2% σταθερό Η/Υ και το 15,1% tablet ενώ 24,6% συνδυαστικά τα παραπάνω. Δυστυχώς, το 10,8% δεν διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή, ούτε tablet ή laptop.
Σε σύνολο 20 εκπαιδευτικών, οι μισοί πιστεύουν πως είναι απαραίτητη η παροχή γρήγορου internet σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το 60% αυτών, δήλωσε πως με την τηλε-εκπαίδευση διασφαλίζεται η ισορροπία μεταξύ μαθητών ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση ενώ το 90% πιστεύει ακράδαντα πως είναι απαραίτητη η δημιουργία μιας ομάδας τεχνικής υποστήριξης που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση. Το 65% αυτών δήλωσαν πως είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις νέες προκλήσεις, η συντριπτική όμως πλειοψηφία θεωρεί πως ο εξοπλισμός των σχολείων δεν είναι επαρκής για τέτοιου είδους εγχειρήματα.
Σχεδόν όλοι θεωρούν πως αυτός ο τρόπος που δημιουργήθηκε εν μέσω Κορωνοϊού θα είναι η απαρχή για απευθείας συνδέσεις με άλλα επιστημονικά κέντρα εντούτοις είναι συγκρατημένοι ως προς τις προτάσεις βελτίωσής τους.
Η Ένωσης Γονέων Α/θμιας Εκπαίδευσης ευχαριστεί θερμά τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/μαθητές που αφιέρωσαν λίγο από τον χρόνο τους για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης καθώς και τις προτάσεις τους, εντούτοις όσο περισσότεροι το απαντήσουν εφεξής τόσο πιο πλήρης θα είναι η καταγραφή των αναγκών και απαιτήσεων εν συνόλω.