ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΊΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ 27/1/21
Δύο ηταν τα κυρίως θέματα που δημιούργησαν αντιπαραθέσεις στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αφού τα υπόλοιπα θέματα ψηφίστηκαν ομόφωνα με συνοπτικές διαδικασίες. Και προς δική μας έκπληξη το πρώτο ηταν ένα ψήφισμα διαμαρτυρίας που κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση για το κλέισιμο του ΕΛ.ΤΑ Χαλκηδόνας, για το οποίο περιμέναμε την υποστήριξη της πλειοψηφίας των δημοτικών συμβούλων. Παραθέτουμε το κείμενο για να κάνουμε μετα και τις παρατηρήσεις για αυτά που ακούσαμε.
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΛ.ΤΑ. ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
Στις 31/12 έκλεισαν τα ΕΛ.ΤΑ. στην Χαλκηδόνα. Η παύση της λειτουργίας τους έρχεται να προσθέσει άλλη μια υπηρεσία που σταματα να προσφέρει τις υπηρεσίες της στους δημότες μας, σε ένα χώρο τόσο νευραλγικό, λόγω της θέσης του, όπως είναι η Χαλκηδόνα και όπου εξυπηρετούνται χιλιάδες συνδημότες μας, όλα τα χωριά του πρωην δήμου Χαλκηδονας.
Μετά την ΔΕΗ,το ΙΚΑ,τον ΟΤΕ,την ΕΘΝΙΚΗ,την ΑΓΡΟΤΙΚΗ και την ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ,κλείνει ένας ακόμη οργανισμός εκμηδενίζοντας τις δυνατότητες άμεσης εξυπηρέτησης των πολιτών και συρρικνώνοντας μακροπρόθεσμα την οικονομική ζωή της περιοχής.
Βλέπουμε για μια ακόμη φορά, ένας δημόσιος οργανισμός όπως τα ΕΛΤΑ, να αποδυναμώνεται από προσωπικό και καταστήματα και να παραδίνεται πλήρως απαξιωμένος στο ιδιωτικό κεφαλαιο .
Η αρχή έγινε με το ξεπούλημα του κερδοφόρου τμήματος courier, το γνωστό “ΠΟΡΤΑ-ΠΟΡΤΑ”, με αποτέλεσμα σήμερα οι ιδιωτικές εταιρείες courier να λυμαίνονται τον χώρο με υπέρογκες χρεώσεις και το προσωπικό τους με ωράρια και μισθούς σε συνθήκες “γαλέρας”.
Σαν Δημοτική αρχή καταδικάζουμε το κλείσιμο των ΕΛΤΑ Χαλκηδόνας, ζητάμε την άμεση επαναλειτουργία τους και καλούμε τους συνδημότες μας να αντιδράσουν.
Από κάποιους συμβούλους διατυπώθηκε η απορία γιατί λέμε μόνο για τη Χαλκηδόνα και δεν λέμε και για τη Γέφυρα που έγινε και εκει το ίδιο. Απαντήσαμε σ΄αυτό ότι δεν το γνωρίζαμε και έχουμε ευθύνη γι αυτό σαν παράταξη, αλλά και όσοι το γνωριζαν γιατί δεν το έφεραν για συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο;
Επι πλέον το ψήφισμα απορρίφθηκε γαιτί η γλώσσα του ήταν μαλλιαρή… και θα συσταθεί επιτροπή ψηφισμάτων για να βγάλει ένα πιο λαϊτ ψήφισμα….
Εμείς επιμένουμε στο εξής:
Οποιος βλέπει τα ΕΛ.ΤΑ Χαλκηδόνας ή της Γέφυρας σαν μεμονωμένο περιστατικό και δεν τα εντάσσει σε μια γενικότερη πολιτική που δημόσιες κοινωφελείς υπηρεσίες απαξιώνονται και παραδίδονται σε ιδιώτες με σκοπό το κέρδος, στην ουσία συμφωνεί με αυτή την πολιτική και διαμαρτύρεται για τα ματια του κόσμου….. οποιος δει στο video την τοποθέτηση του δημάρχου και των συμβούλων που μίλησαν , θα καταλάβει..
Το δεύτερο θέμα αφορούσε την ανταλλαγή της έκτασης του δρόμου που συνδέει την πάνω Γέφυρα με την κάτω με αντίστοιχη έκταση από τα δύο οικοπεδα της πρώην Ομοσπονδίας και μεταφορά του δρόμου στα όρια του δευτέρου οικοπέδου. Με πρόσχημα την ανάπτυξη της περιοχής ανυπομονουν να δώσουν κίνητρα στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου ξεκινώντας με την μετατόπιση του δρόμου και παραβλεποντας τα συμφέροντα άλλων επιχειρηματών στο ίδιο σημείο. Να θυμίσουμε ότι τα οικόπεδα έχουν έκταση200 στρέμματα το ένα και 110 το άλλο, και στο μεγάλο ειχε αναπτύξει τις δραστηριότητές της η πρώην Ομοσπονδία που απασχολούσε πάνω από 1000 εργαζόμενους ενώ ο ιδιοκτήτης έχει πλάνο στην επόμενη πενταετία να απασχολήσει πενήντα εργαζόμενους. Τελικά πέρασε με ψήφους 18-10.
Στην συζήτηση που έγινε, εντύπωση προκαλεί το ότι πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι αντιλαμβάνονται ότι η ανάπτυξη είναι δυνατόν να γίνει μόνο μέσα από την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και με παραχωρήσεις από τον Δήμο ακόμη και βλαπτικές για τα συμφέροντα του.Το είδαμε μέσα στο 2020 με την δωρεάν παραχώρηση προς την ΕΔΑΘΕΣ,οικοπέδου του Δήμου στα Κουφάλια,για την εγκατάσταση σταθμού αερίου.Θα μπορούσε για παράδειγμα να ζητηθεί για αντάλλαγμα η δωρεάν παροχή αέρια στο Δημαρχείο,στο Κέντρο Υγείας,στα σχολεία των Κουφαλίων,κάτι που να δηλώνει αμοιβαία ωφέλεια ,αλλά δεν έγινε.Και το αποφάσισαν όλοι μαζί πλην της ΛΣ.
Τώρα εκφράζεται η προθυμία να γίνει η ανταλλαγή ενός δρόμου που χωρίζει τα δύο οικόπεδα της ΒΙΟΛΑΡ ,ώστε αυτά να ενωθούν για να μπορέσει να εφαρμόσει τα επενδυτικά της πλάνα τα οποία θα δημιουργήσουν μελλοντικά 50-60 θέσεις εργασίας,αλλά κανένα συγκεκριμένο σχέδιο δεν παρουσιάστηκε.Παραλληλα όμως μια τέτοια ανταλλαγή θα ήταν βλαπτική για τα συμφέροντα επιχείρησης που ήδη λειτουργεί στον χώρο με αρκετούς εργαζόμενους.Η επιχείρηση έστειλε εξώδικο στον Δημο για το θέμα αυτό και ζητούσε να είναι παρούσα στην συνεδρίαση αλλά αγνοήθηκε.
Διαπίστωση μας είναι οτι το Δημοτικό Συμβούλιο,όπως και τα προηγούμενα,κινείται μέσα στα πλαίσια του συστήματος,υιοθετώντας μια “ανάπτυξη” που θα φέρει το ιδιωτικό κεφάλαιο, με τις συνεχείς παραχωρήσεις του δημοσίου προς αυτό, την απογύμνωση όλων των δημοσίων υπηρεσιών ,την ιδιωτικοποίηση και την εργολαβοποίηση των πάντων(ενέργεια,υγεία,παιδεία,αθλητισμό,καθαριότητα,υπηρεσίες). Για αυτό και δεν υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια από την Τοπική Διοίκηση καμμία σοβαρή αντίδραση στην σταδιακή αποψίλωση του Δημου,απο υπηρεσίες,ΔΕΗ,ΟΤΕ,ΙΚΑ,Τράπεζες.
Γι αυτό και δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αντίδραση στην πολιτική που καταδίκασε τον τόπο μας και όλη την χώρα σε αποβιομηχάνιση και οικονομικό μαρασμό.Καμμια αντίδραση στο κλείσιμο δεκάδων εργοστασίων και επιχειρήσεων, καμμία συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων τους να τις κρατήσουν σε λειτουργία.Φερτε στον νου σας την εικόνα πριν 20-30 χρόνια με Ομοσπονδία, Βαλκαν,Ελενιτ, Κεραμοποιία, Πλινθοποιια, Βιτομ, Πατενιδης και συγκρίνετε. Σήμερα γινόμαστε επαίτες μιας οποιασδήποτε “επένδυσης” ακόμη και με παραχωρήσεις βλαπτικές για τα συμφέροντα του Δήμου ,θεωρούντας αυτή την πρακτική αναπόφευτη και δεδομένη.
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ δεν αποδέχτηκε και δεν συμβιβάστηκε ποτέ με αυτήν την λογική.Ειναι εδώ με την δική σας στήριξη και αγωνίζεται με όσες δυνάμεις διαθέτει,για μια αναπτυξη προς όφελος του λαού,με γνώμονα το κοινό συμφέρον, για την λειτουργία ενός Δήμου συμπαραστάτη στον καθημερινό αγώνα των δημοτών του και αρωγό στην επίλυση των προβλημάτων του στις δύσκολες μέρες που περνάμε όλοι μας.