Από το γραφείο τύπου του Δήμου Χαλκηδόνος λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω δελτίο τύπου
Ο Δήμος Χαλκηδόνος με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (αρ.απόφασης 176/2017) η οποία λήφθηκε κατά πλειοψηφία (καταψήφισαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης “Ενεργοί Δημότες” κ.κ. Κυριακίδης Φ., Μηντζιαρίδης Μ., Γκόλφου Ε., Αλεκάκης Ι., Δεμερτζής Δ.), θα υποβάλλει ολοκληρωμένο φάκελο στην Ειδική Γραμματεία Σ.Δ.Ι.Τ. (Σύμπραξη Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα) προς χρηματοδότηση που αφορά στο έργο: “Master Plan χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση – Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινόχρηστων Χώρων και εφαρμογές Smart Cities (σύστημα διαχείρισης κάδων απορριμμάτων, μέτρηση κυκλοφοριακής ροής, ψηφιακές υπηρεσίες internet στους δημότες και άλλες), με εξοικονόμηση ενέργειας στο Δήμο Χαλκηδόνος”.
Αυτή η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως και το θέμα της δωρεάς των παιδικών χαρών από την εταιρεία φυσικού αερίου TAP, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν από τον κ. Κυριακίδη ως “μπιχλιμπίδια και χάντρες για ιθαγενείς”,αποτέλεσε για ακόμη μια φορά δυστυχώς, πεδίον δόξης λαμπρόν για λασπολόγους και λαϊκιστές, δημοτικούς συμβούλους και μη, που εναντιώνονται σε κάθε προσπάθεια της Διοίκησης να δώσει μια άλλη πνοή και μια προοπτική ανάπτυξης στον Δήμο μας.
Πριν αναφερθούμε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της επιλογής της Σ.Δ.Ι.Τ., αξίζει να αναφερθούμε στις εναλλακτικές επιλογές της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου μέσω ίδιων πόρων ή δανεισμού του Δήμου.
Η επιλογή της χρηματοδότησης του έργου μέσω ίδιων πόρων είναι αδύνατη, δεδομένου του ελλείμματος που υπάρχει στις ανταποδοτικού χαρακτήρα υπηρεσίες μας (έσοδα 2016:2.337.631,96 € < έξοδα 2016: 2.518.108,46 €), επιβεβαιώνοντας την κατάσταση “κόκκινου συναγερμού” στην οποία βρίσκεται ο Δήμος Χαλκηδόνος από την δημιουργία του, το 2011.
Σχετικά τώρα με το ενδεχόμενο δανειοδότησης του Δήμου για την πραγματοποίηση του έργου αυτού, ύστερα από την αντίστοιχη μελέτη βιωσιμότητας, προέκυψε ότι ένα τέτοιο σενάριο θα ήταν λιγότερο αποδοτικό σε σχέση με την επιλογή της Σ.Δ.Ι.Τ., ενώ εκτός από την εγγυητική ευθύνη που θα καλούνταν να αναλάβει ο Δήμος, θα έπρεπε να επωμιστεί και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του συστήματος, εκτός από τις αυξημένες ανάγκες που θα προέκυπταν για την επιμόρφωση του προσωπικού στη χρήση των νέων συστημάτων τηλεδιαχείρισης.
Για να μιλήσουμε όμως τώρα συγκεκριμένα για την επιλογή της Σ.Δ.Ι.Τ., το έργο αυτό, αν εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ), η οποία αποτελείται από τον Υπουργό Οικονομίας, Aνάπτυξης & Τουρισμού, τον Υπουργό Οικονομικών, τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, πρόκειται να προσφέρει τα μέγιστα δυνατά οφέλη στον Δήμο μας, οφέλη οικονομικά και περιβαλλοντολογικά.
Ο Δήμος αναμένεται να εξοικονομεί περίπου 280.000 € ανά έτος (κόστος συντήρησης υλικών και προσωπικού + έκπτωση επί του ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί), για τα επόμενα 12 χρόνια για τα οποία θα υπάρχει εγγυητική ευθύνη του Αναδόχου του έργου, με μηδενικό ρίσκο για τον Δήμο και μηδενικές δαπάνες συντήρησης. Κάτι τέτοιο θα βελτιώσει τις χρηματοροές και δώσει την δυνατότητα για έργα ανάπτυξης. Το σύνολο της επένδυσης θα προέρχεται 100% από ιδιωτικά κεφάλαια, με την αξιοπιστία της Ειδικής Γραμματείας Σ.Δ.Ι.Τ., με μηδενική συμμετοχή του Δήμου και θα αποπληρωθεί σε βάθος 12ετίας από την μείωση του κόστους του ηλεκτρικού ρεύματος που θα προβλέπεται στην σύμβαση.
Ο στόχος αυτός, ο οποίος θα προβλέπεται από την σύμβαση, θα επιτευχθεί μέσω της αντικατάστασης των υπάρχοντων λαμπτήρων φωτισμού και της εγκατάστασης νέων, σύγχρονων λαμπτήρων σε περισσότερα από 8.000 φωτιστικά σώματα σε όλη την επικράτεια του Δήμου, στα οποία θα εφαρμόζεται και σύστημα τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού. Παράλληλα θα υπάρχει σύστημα προληπτικής συντήρησης το οποίο θα καταγράφει άμεσα τις βλάβες, θα τις ιεραρχεί, θα προγραμματίζει την αποκατάστασή τους και θα πραγματοποιεί στατιστικές αναλύσεις οι οποίες θα καταγράφουν το ποσοστό της εξοικονόμησης.
Όπως γίνεται αντιληπτό, όλα τα παραπάνω θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην εξοικονόμηση των δαπανών του Δήμου, με παράλληλη ενίσχυση των εσόδων του, θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά και ποιοτικά τις υποδομές του και θα δημιουργήσουν συνθήκες ανάπτυξης προσδίδοντας στο Δήμο μας χαρακτηριστικά “έξυπνης πόλης”.
Ακόμη ένα ενθαρρυντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι αντίστοιχο φάκελο για χρηματοδότηση έχουν καταθέσει στην Ειδική Γραμματεία Σ.Δ.Ι.Τ. και οι Δήμοι: Αμαρουσίου, Ερέτριας, Φιλοθέης – Ψυχικού, Δελφών, Σπάρτης, Ζακύνθου, Παπάγου – Χολαργού, Βόλβης, Μεσσήνης, Κασσάνδρας, Παιονίας, Χαλκίδας, Ρόδου, Πειραιά, Πεύκης – Λυκόβρησης, Κέρκυρας, Χανίων, όπως επίσης και οι Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου.
Κλείνοντας, ευελεπιστώντας στη θετική έκβαση και χρηματοδότηση αυτού του επιχειρηματικού πλάνου, αναμένουμε στο τέλος του 2018 να παραδώσουμε στους Δημότες μας ένα έργο ανάπτυξης, ένα έργο ζωτικής σημασίας το οποίο θα αποτελέσει παρακαταθήκη για το μέλλον.
Στις λαϊκίστικες κορώνες που ανήκουν σε όσους στερούνται επιχειρημάτων, εμείς απαντάμε με συγκεκριμένες προτάσεις.
Σε όσους χρησιμοποιούν “πολιτικάντικα” παιχνίδια με αντιλήψεις του χθες, εμείς απαντάμε με έργα του αύριο.
Σε όσους αναρωτιούνται ποιος συμβουλεύει τον κ. Δήμαρχο, εμείς απαντάμε ότι μοναδικός σύμβουλος του Δημάρχου είναι το συμφέρον των δημοτών και του Δήμου Χαλκηδόνος.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
Όντως νοιώθουμε ιθαγενείς! Χωρίς ποιοτικό πόσιμο νερό( και ακριβό), χωρίς ίντερνετ, χωρίς καμια συντήρηση της γέφυρας του Λουδία -Ελεουσας χωρις καμια συντήρηση του επαρχιακους δρόμους και Π. Εθνικες οδό χωρίς καμια απορρόφηση τον πακετων ΕΣΠΑ , δεν έχει γίνει καμια κίνηση ώστε να έρθουν επενδυτές και να βρουν εργασία οι Πολίτες του Δήμου. Στο Δήμο υπήρχαν πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας τώρα υπαρχουν απο τρίτης και κάτω κύριοι είστε υπεύθυνοι!