Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απηύθυνε ο δ/ντης του 1ου ΓΕΛ Κουφαλίων κ.Βασιλειάδης, καθώς μετά την αποχώρηση μια φιλολόγου από το σχολείο υπάρχει σοβαρό πρόβλημα .
Αναλυτικά η επιστολή
Κουφάλια, 20/01/2020
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
απευθυνόμαστε σε σας εκπροσωπώντας τη σχολική κοινότητα του 1ου ΓΕΛ Κουφαλίων (μαθητές και μαθήτριες, Σύλλογος Διδασκόντων, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων) προκειμένου να σας ενημερώσουμε για το λειτουργικό κενό 21 ωρών φιλολογικών μαθημάτων που έχει δημιουργηθεί στο σχολείο μας τις τελευταίες ημέρες (συγκεκριμένα από 08/01/2020) και να διεκδικήσουμε την ταχύτερη δυνατή κάλυψή του.
Αναλυτικότερα, το προαναφερθέν κενό στη μέση της σχολικής χρονιάς προέκυψε μετά την αποχώρηση μίας εκ των συναδέλφων φιλολόγων με αναγκαία αναρρωτική άδεια (την οποία αυτονόητα δικαιούτο). Αποτέλεσμα, ωστόσο, της εξέλιξης αυτής είναι ότι για δύο σχεδόν εβδομάδες, έως και σήμερα,κάποια τμήματα του σχολείου παραμένουν χωρίς διδάσκοντα/διδάσκουσα σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα ΠΕ 02, με μείζον ανάμεσά τους την Ιστορία της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών Γ΄ τάξης. Είναι περιττό να αναφερθεί, εκτιμούμε, η βαρύτητα της απώλειας επτά(!) διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα σε ένα αντικείμενο στο οποίο οι μαθητές και μαθήτριες θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις με εκτενή και- προσαυξημένη από το τρέχον έτος- εξεταστέα ύλη. Εξάλλου,πρόθεσή μας είναι να μεταφέρουμε το άγχος και την πίεση που οι μαθητές και μαθήτριες βιώνουν ειδικά για το εν λόγω μάθημα καθώς,εξαιτίας των εύλογων καθυστερήσεων στις υπηρεσιακές μεταβολές και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στην αρχή του σχολικού έτους,άρχισαν να διδάσκονται Ιστορία στις αρχές Οκτωβρίου.
Ανάλογο προβληματισμό δημιουργεί η τωρινή απώλεια διδακτικών ωρών σε τμήματα των άλλων δύο τάξεων (Α΄ και Β΄ Λυκείου) σε αντικείμενα όπως η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία που συνεργούν ώστε οι μαθητές/τριες να κατακτήσουν σταδιακά τους γνωστικούς στόχους και δεξιότητες που από το αναλυτικό πρόγραμμα ορίζονται. Πέραν τούτου, ευρύτερη αναστάτωση έχει επέλθει στη σχολική καθημερινότητα λόγω των «κενών», παρά την προσπάθειά μας να αναπροσαρμοστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και να αποτραπεί η απομάκρυνσή τους από το χώρο του σχολείου.
Απευθυνόμαστε σε εσάς, κυρία Υπουργέ, καθώς το οικείο ΠΥΣΔΕ (Δυτικής Θεσσαλονίκης), με το οποίο καθημερινά από 08/01 και έως σήμερα επικοινωνούμε, μας ενημέρωσε ότι η αναπλήρωση του διδακτικού κενού στην παρούσα φάση είναι πρακτικά αδύνατη εφόσον δεν υπάρχουν μόνιμοι συνάδελφοι με διαθέσιμο ωράριο 21 ωρών (ατομικά ή αθροιστικά) και η πρόσληψη αναπληρωτών συναδέλφων είναι, ως γνωστόν, αρμοδιότητα αποκλειστικά του Υπουργείου Παιδείας.
Κατανοούμε απόλυτα, κυρία Υπουργέ, ότι οι διαδικασίες πρόσληψης και τοποθέτησης εκπαιδευτικών υλοποιούνται βάσει συγκεκριμένου σχεδιασμού και συχνά ανελαστικού χρονοδιαγράμματος. Βιώνουμε, εξάλλου, όλοι καθημερινά και γνωρίζουμε (δυστυχώς) πολύ καλά τα ποικίλα προβλήματα που έχουν γιγαντωθεί στη δημόσια εκπαίδευση λόγω της έλλειψης πόρων και της «αδιοριστίας» της τελευταίας δεκαετίας.
Παρ΄ όλα αυτά, απευθυνόμαστε σε εσάς, γιατί πιστεύουμε ότι οφείλουμε να αφουγκραστούμε την αγωνία των μαθητών και μαθητριών μας και να κοινοποιήσουμε το δίκαιο αίτημά τους για άμεση κάλυψη του διδακτικού κενού, ώστε το δημόσιο σχολείο στο οποίο φοιτούν να επιτελέσει άρτια το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό του έργο παρέχοντας τη γνώση απρόσκοπτα και αδιατάρακτα.
Απευθυνόμαστε σε εσάς, γιατί θεωρούμε χρέος μας να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προκειμένου οι μαθητές και μαθήτριές μας να έχουν ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες με τους/τις συνυποψηφίους τους στις επικείμενες Πανελλαδικές εξετάσεις.
Απευθυνόμαστε σε εσάς, γιατί συστηματικά τα τελευταία χρόνια το διδακτικό έτος ξεκινά με «κενά» στο Λύκειό μας, σε ποικίλες ειδικότητες –ιδιαιτέρως ΠΕ 03- τα οποία καλύπτονται με καθυστέρηση συχνά δύο μηνών. Το τωρινό μη καλυπτόμενο «κενό» διαταράσσει για μία ακόμη φορά φέτος την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και δοκιμάζει τις αντοχές όλων μας.
Απευθυνόμαστε σε εσάς, γιατί ως εκπαιδευτικοί επιδιώκουμε καθημερινά με το παράδειγμά μας εντός και εκτός τάξης να διδάξουμε στους μαθητές και μαθήτριές μας να διεκδικούν τα δικαιώματά τους με δυναμισμό και ήθος, με μαχητικότητα και σεβασμό, με επιμέλεια και ευσυνειδησία και με το σχολείο τους σε κάθε περίπτωση ανοικτό.
Κλείνοντας, εκφράζουμε την ελπίδα ότι θα υπάρξουν εκ μέρους σας η ευαισθησία και απαιτούμενη εγρήγορση ώστε το διδακτικό κενό που προέκυψε στο σχολείο μας – και πιθανόν προστίθεται σε προϋπάρχοντα κενά άλλων δημόσιων σχολείων της Περιφέρειάς μας- να καλυφθεί άμεσα προκειμένου οι διδακτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών/τριών να ικανοποιηθούν και να επανέλθει πλήρως η σχολική κανονικότητα.
Με εκτίμηση
Ο Διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Κουφαλίων
Βασιλειάδης Δημήτριος
Υποκρισία και θεατρινισμός ανθρώπων με επιλεκτικές
ή καλύτερα επιλεγμένες αν όχι καθοδηγούμενες ευαισθησίες .
Στην περσινή χρονιά ήσουν ΦΑΝΑΤΙΚΑ απέναντι στα παιδιά με δεκανίκια μάλιστα το σύλλογο γονέων και το μπλογκ που φιλοξενεί τη γνώμη και το κείμενό σου “εδώ” (υποκριτικό και φτηνά θεατρινίστικο το κειμενάκι σου σήμερα κατα τη γνώμη μου… κατα καιρούς έχεις/έχετε γράψει καλύτερα).
Για το εθνικό θέμα , την κινητοποίηση και πορεία των παιδιών πέρυσι κατά της προδοσίας της Μακεδονίας απο μια στυγνή και βαμμένη ομάδα ΑΠΑΞ ΠΡΟΔΟΤΏΝ <πολιτικών> και εργαλείων τους… άχνα.. Ήσουν απέναντι στα παιδιά με απειλές και τρομοκρατία και προσπάθησες να σβησης την ορμή τους..(σιγά μη καταφέρνατε να πάτε κόντρα στην ορμή του δίκιου των παιδιών ..εσείς …. και το γνωστό κατεστημένο).
Ευτυχώς πήρες/πήρατε τα αναμενόμενα δλδ απαξίωση.. τώρα για την υστεροφημία σου ……
Φέτος σε πήρε ο πόνος…. Και μιλάς για ήθος ,ευσυνειδησία,σεβασμό.. γνώση..απρόσκοπτα..αδιατάρακτα .. Άσε Τάκη.. άσε…. Γνωριζόμαστε όλοι καλά..Απλά δεν ακουγόμαστε όλοι το ίδιο.
ΤΣΑΛΑΓΡΑΔΑΣ Γ. ΠΑΣΧΑΛΗΣ