BULLYING, ΔΥΣΛΕΞΙΑ – ΔΕΠΥ:
ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ
ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΕΦΕΥΡΕΤΗ – ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗ
ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 6.30 μμ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ «ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΑΚΟΣ»
23910-53333, ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ
Επιστημονικός Διευθυντής των 49
Από 23 ετών, καθηγητής Ψυχολογίας και Μαθησιακών Δυσκολιών σε γνωστές σχολές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών και Ιατρικής, γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ.
Διεθνώς καταξιωμένη Αυθεντία στη Δυσλεξία, στη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ), στην Οφθαλμοκίνηση (και στο Bullying).
Εφευρέτης νέων τεχνολογιών και μεθόδων, παγκόσμιας αναγνώρισης και ακτινοβολίας.
Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας
BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας
Tι είναι το Bullying;
‘Είναι άμεση ή έμμεση ΒΙΑ, σκόπιμη, αναίτια, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη. Ασκείται από ισχυρότερους προς αδύναμους. Αφορμή είναι κυρίως κάποια αδυναμία, μειονεξία, διαφορετικότητα, μειονότητα ή ιδιαιτερότητα του θύματος (π.χ. μαθησιακή δυσκολία, δυσλεξία, αριστεία, ΔΕΠΥ, εμφάνιση, παχυσαρκία, θρησκεία, φυλή, εθνικότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός).
Σκοπός του θύτη είναι να προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο στο θύμα, να αποκτήσει υπεροχή έναντι του θύματος και να κυριαρχήσει τυραννικά στο περιβάλλον του.
Το bullying δεν περιορίζεται στο σχολείο, αλλά υπάρχει παντού, σε όλα τα περιβάλλοντα και με 3 διαφορετικές μορφές:
ΣΩΜΑΤΙΚΗ (> Αγόρια), π.χ. Κλωτσιές, Μπουνιές, Χτυπήματα, Σπρωξίματα, Μικροληστείες
ΛΕΚΤΙΚΗ (> Κορίτσια), π.χ. Συκοφαντίες, Αρνητικές – Ταπεινωτικές Φήμες με Σκοπό την Υποτίμηση, Δυσφήμιση και Κοινωνική Απομόνωση του Θύματος, Σεξουαλική Παρενόχληση, Απειλές, Βρισιές, Υποτιμητικά Σχόλια Παρατσούκλια, κλπ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ – CYBER BULLYING, Οι θύτες εσφαλμένα νομίζουν ότι μπορούν να Διατηρούν την Ανωνυμία τους και Απευθύνονται σε Ευρύ Κοινό μέσω κινητών, Tablets ή ίντερνετ, με Ενοχλητικά, Ταπεινωτικά, Απαξιωτικά, Εξευτελιστικά Μηνύματα, Άσεμνες Φωτογραφίες, Σχόλια, Αισχρά Σκίτσα, Απειλές και Εκβιασμούς.
Το Bullying έχει διά βίου σημαντικές αρνητικές ψυχο-κοινωνικές, επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνέπειες που σημαδεύουν τη ζωή, τόσο των θυμάτων όσο και αργότερα των θυτών.
To Ανησυχητικό γεγονός είναι ότι η Ελλάδα κατέχει την 3η υψηλότερη θέση στα ποσοστά bullying ανάμεσα σε 60 χώρες.
Οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν ότι δυστυχώς μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών παρεμβαίνει για να σταματήσει το bullying, ενώ πολλοί μένουν παρατηρητές, με αποτέλεσμα να το ενισχύουν εμμέσως.
Θύτες δεν είναι μόνον αυτοί που εξασκούν τη βία-bullying, αλλά και αυτοί που σιωπηλά την παρατηρούν και την ανέχονται, χωρίς να παρεμβαίνουν υπέρ του θύματος.
Ο διαπρεπής προσκεκλημένος ομιλητής θα εστιάσει στα αίτια του Bullying, στις διά βίου σημαντικές αρνητικές ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειές του τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες, αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισής του από το σπίτι, το σχολείο και την κοινωνία.
Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο εφευρέτης – καθηγητής Ψυχολογίας και Μαθησιακών Δυσκολιών Γεώργιος Θ. Παυλίδης: «είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), ιδίως οι παρορμητικοί είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα bullying. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν αναλογικά πολύ συχνότερα από τους άλλους στο bullying, διότι συνήθως είναι πιο υστερούσες μαθησιακά ή Συμπεριφορικά από τους συμμαθητές τους, άρα πιο ευάλωτες».
Ο ίδιος τονίζει ότι: «μεταξύ άλλων, η σχέση μεταξύ bullying, Μαθησιακών Δυσκολιών-Δυσλεξίας και ΔΕΠΥ, θα παρουσιασθεί, με τα πρόσφατα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Καθίσταται επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία, για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε αυτά τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα διά βίου δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας».
ΔΥΣΛΕΞΙΑ – ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Tα αίτια των όλων των ειδών των μαθησιακών δυσκολιών είναι: νοητικά – ψυχολογικά, περιβαλλοντικά ή Βιολογικά και εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι. Το 15 – 22% έχουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους.
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: (Δυσλεξία = πρόβλημα αργής ανάγνωσης, Δυσορθογραφία= ανορθόγραφος, Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις) και η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) συχνότατα συνυπάρχουν. Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν την δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ).
Ποια τα αίτια και τα κυριότερα συμπτώματα της Δυσλεξίας;
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑείναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στηνΑνάγνωση και στα γραπτά. Εμφανίζεται στο 9-10% του μαθητικού πληθυσμού, διεθνώς. Τα αίτιά της είναι νευρο-αναπτυξιακά και κυρίως κληρονομικά, δηλαδή ο δυσλεξικός γεννιέται δεν γίνεται από το περιβάλλον.
Για τη διάγνωσή της 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις: 1. Τουλάχιστον Κανονικό IQ, και 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι.
Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διάσημων Αϊνστάιν, Έντισον, Κένεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέιτς.
Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία τους, που εμφανίζεται στην πολύ μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση (πολύ αργή, με λάθη, άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους),στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες) και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό. Επιπλέον κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.
Είναι πολύ καλύτεροι στα Προφορικά από τα γραπτά και στα Πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα.. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί. Εξετάζονται Προφορικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης..
Η δυσλεξία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία είναι ιδιαίτερα κρυφές και παραπλανητικές, γιατί δεν φαίνονται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία, αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα λόγου, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί.
Ποια τα αίτια και τα κυριότερα συμπτώματα της Διάσπασης Προσοχής, Παρορμητικότητας, Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ);
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ)(διά βίου Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης), εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς το 90% εξακολουθεί να παρουσιάζει τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή. Η ΔΕΠΥ αποτελείται από τρεις υποκατηγορίες συμπτωμάτων που δεν είναι απαραίτητο, αλλά συνήθως συνυπάρχουν:
1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς και δυσκολία στη διαχείριση του Χρόνου)
2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος θυμός, Υπερβολικό Συναίσθημα, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)
3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος – Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα σε άνδρες.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και δυσλεξία, με την οποία συχνότατα συνυπάρχει, είναι η κακοδιαχείριση και η αντίληψη του χρόνου.
Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με ΔΕΠΥ, ιδίως οι παρορμητικοί-υπερκινητικοί είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα bullying. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν δυσανάλογα πολύ συχνότερα από τους άλλους στο bullying.
Ο Καθηγητής κ. Παυλίδης τονίζει ότι: «Καθίσταται επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία (π.χ. με το μοναδικό παγκοσμίως βιολογικό, αντικειμενικό και ακριβές ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ), που οδηγεί στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, και στη βελτίωση της Συμπεριφοράς, της Κοινωνικοποίησης και της Σχολικής Επίδοσης, ώστε τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα διά βίου δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονέων να προστατέψουμε τα παιδιά μας από το ψυχο-κοινωνικά καταστροφικό bullying και να τα οδηγήσουμε από την αποτυχία στην Επιτυχία και από την δυστυχία στην Ευτυχία».
Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία, η Δυσορθογραφία και η Δυσαριθμησία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.
Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία όσο και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά, γι’ αυτό και διεθνώς οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές-αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη διάγνωση, ακόμη και πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία, π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ του Έλληνα εφευρέτη-καθηγητή Παυλίδη (γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ).
Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) συνήθως συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο τεστ βιολογικό, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ μπορούν να Προγνωσθούν – Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.
Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης), Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 49 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα, από 5 Ηπείρους και από 45 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;
Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολικήηλικία. Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ. Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες. Έχουν αποκτήσει το φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα της Οφθαλμοκίνησης, τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)
Απόδειξη της διεθνούς καταξίωσης του ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ αποτελεί το γεγονός ότι οικογένειες πολύ υψηλού μορφωτικού επιπέδου, όταν δεν βρίσκουν λύση στο μαθησιακό ή στο πρόβλημα Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ) του παιδιού τους, τότε επιλέγουν και προσέρχονται στα 49 κέντρα μας από 45 χώρες των 5 ηπείρων, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Ελβετία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ.
Τα Πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ
Διεθνώς για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, το νωρίτερο μετά τα μέσα της 2ας δημοτικού. Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους, και είναι υποκειμενική (=ανακριβής). Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς.
Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:
- Δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή στη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ, διότι υπάρχουν από τη γέννα, άρα και από την Προσχολική ηλικία.
- Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
- Τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ Αντιμετωπίζονται επιτυχώς, αν γίνει έγκαιρη, έγκυρη και σωστή Διάγνωση και Αντιμετώπιση.
- Η Πρόγνωση και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση καθιστούν αποτελεσματικότερη την Αντιμετώπιση.
- Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράλειψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.
Η ένοχη σιωπή μας, θεριεύει τη βία – bullying. Είναι ευθύνη όλων μας ενεργά να τη σταματήσουμε.
Αν δεν Σταματήσουμε το Bullying, τότε σήμερα θα είμαι εγώ το Θύμα και αύριο εσύ.
Η Διάλεξη απευθύνεται σε:
- Μαθητές και Γονείς μαθητών
- Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
- Υπεύθυνους Φορέων που δραστηριοποιούνται σε θέματα Σχολικής Βίας και Μειονοτήτων
- Ψυχολόγους, Ψυχιάτρους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νομικούς, Δικαστικούς
- Πανεπιστημιακούς, Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές
- Όλους τους ενδιαφερόμενους
23910-53333, ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ