
Συνεχίζονται οι τηλεφωνικές απάτες στα Κουφάλια και τον Δήμο Χαλκηδόνος
Οι τηλεφωνικές απάτες βρίσκονται σε έξαρση το τελευταίο διάστημα στην περιοχή των Κουφαλίων και γενικότερα στον Δήμο Χαλκηδόνος, με τους απατεώνες να χρησιμοποιούν γνωστές μεθόδους εξαπάτησης για να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους πολίτες.
Σύμφωνα με καταγγελία κατοίκου των Κουφαλίων, δέχθηκε τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό, όπου ο καλών ισχυρίστηκε ότι το παιδί του είχε εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα και νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση. Μάλιστα, στο βάθος της γραμμής ακούγονταν κλάματα, προσπαθώντας έτσι να ενισχύσουν την αληθοφάνεια της απάτης. «Με πήραν ξανά τηλέφωνο μόλις τώρα, με κλάματα, ότι το παιδί μου έπαθε κάτι και είναι στο νοσοκομείο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καταγγέλλων.
Πρόκειται για μια διαδεδομένη μορφή τηλεφωνικής απάτης, όπου οι δράστες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το σοκ και την ανησυχία των θυμάτων, προκειμένου να τους αποσπάσουν χρήματα. Οι αρχές συνιστούν στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην ανταποκρίνονται σε τέτοιες κλήσεις. Αν δεχθείτε παρόμοιο τηλεφώνημα, διατηρήστε την ψυχραιμία σας, μην δίνετε προσωπικά στοιχεία και επικοινωνήστε άμεσα με τους οικείους σας και την αστυνομία.
Η αστυνομία έχει ήδη καταγράψει αρκετές παρόμοιες περιπτώσεις και καλεί τους πολίτες να αναφέρουν κάθε ύποπτη κλήση, ώστε να συμβάλουν στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου που έχει μετατραπεί σε μάστιγα στην περιοχή.
Τι συμβουλεύει η ΕΛ.ΑΣ.
– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο) ή με το πρόσχημα πρόκλησης ατυχήματος από συγγενικό σας πρόσωπο, το οποίο είχε ως συνέπεια το θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό ανήλικου συνήθως παιδιού. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά
– Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών
– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται
– Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι ή σας έδωσαν οι δράστες να μιλήσετε
– Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
– Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει
– Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
– Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας
– Ενημερώστε φίλους, συγγενείς και κυρίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.