Σε λίγους μήνες η έναρξη κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης – Έδεσσας

Θέμα λίγων μηνών είναι η έναρξη κατασκευής του πολύπαθου έργου του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, όπως τόνισε στη σημερινή συνεδρίαση λογοδοσίας της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Σε σχετική ερώτηση του περιφερειακού συμβουλίου της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία», Σταμάτη Παπουλίδη, ο περιφερειάρχης είπε ότι σε λίγους μήνες το έργο θα ξεκινήσει και ότι «είμαστε σε πολύ καλό δρόμο» ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που κατέβαλε επί χρόνια η Περιφέρεια, θυμίζοντας ότι το πρώτο έγγραφο που έστειλε προς τον τότε πρωθυπουργό όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας ήταν για την ανάγκη σύνδεσης της Έδεσσας με τη Θεσσαλονίκη με αυτοκινητόδρομο, καθώς είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν διαθέτει τέτοια σύνδεση.

Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις, τις οποίες επέτεινε η πανδημία, σημειώνοντας ότι η δέσμευση του σημερινού πρωθυπουργού ότι το έργο θα γίνει και θα γίνει με ΣΔΙΤ έγινε πράξη.

«Κλείνει μια μεγάλη πληγή για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», δήλωσε ο περιφερειάρχης, ο οποίος επισήμανε ότι οι πιέσεις για να προχωρήσουν οι διαδικασίες προς τα συναρμόδια υπουργεία θα συνεχιστούν και προανήγγειλε σύντομα επίσημες ανακοινώσεις.

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, έκανε αναφορά στο ιστορικό του έργου και σημείωσε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης μόνο δύο οδικά έργα χρηματοδοτούνται κατ’ εξαίρεση, ο άξονας Ε65 και ο ΒΟΑΚ, όμως για τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα δεν κατέστη δυνατό να ενταχθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, λόγω του πολύ υψηλού προϋπολογισμού του (περίπου 450 εκ. ευρώ).

Σε αυτό το αδιέξοδο με τη χρηματοδότηση του έργου, όπως είπε ο κ. Μπίλλιας, «με παρέμβαση του περιφερειάρχη ζητήθηκε η συνδρομή της κυβέρνησης προκειμένου αυτό το έργο να χρηματοδοτηθεί στο σύνολό του πλέον από τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Το έργο δημοπρατήθηκε με ΣΔΙΤ, έχει πάρει τη διαδικασία που προβλέπεται από τη νομοθεσία. Αναμένεται τους προσεχείς μήνες να υπάρχει ανάδοχος του έργου. Το πλεονέκτημα της χρηματοδότησης και της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου είναι ότι για 26 χρόνια θα το συντηρεί και θα το λειτουργεί ο ανάδοχος του έργου με ό,τι αυτό σημαίνει για την οδική ασφάλεια των πολιτών του νομού και των διερχομένων».