Δυο λόγια προς πάσα υπεύθυνο αυτού του τόπου
Του Αθανάσιου Νικόπουλου *
Μέρες τώρα είναι που δίνω αναβολή στη σύνταξη αυτών των γραφόμενών μου, αλλά σήμερα το ποτήρι << ξεχείλισε>> .Περιδιαβαίνοντας τις γειτονιές της Χαλκηδόνας, διαπίστωσα την εγκατάλειψη στην οποία έχει περιέλθει αυτός ο τόπος.Τόπος , που ουσιαστικά είναι η βιτρίνα του ευρύτερου Δήμου Χαλκηδόνος, στους περαστικούς ταξιδιώτες, διότι προκειμένου να πάει κάποιος στην Έδεσσα, στη Βέροια, στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη, απ εδώ θα περάσει και τη Χαλκηδόνα θα << καμαρώσει>>.Και τι βλέπει; Βλέπει:
α) Κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο, φανάρια που δεν λειτουργούν (γιατί άραγε;), διπλές σταθμεύσεις αυτοκινήτων, που μειώνουν το καθαρό πλάτος διέλευσης των άλλων οχημάτων, κατειλημμένα πεζοδρόμια, βαριά οχήματα άνω των είκοσι τόνων, που παρά την ύπαρξη απαγορευτικής πινακίδας, συνεχίζουν να διέρχονται απ’ τη Χαλκηδόνα, αψηφώντας την στατική ανεπάρκεια και αδυναμία (πιθανή) της γέφυρας, στον οικισμό Λουδία, να αντέξει φορτία 30 κ’ 40 τόνων.
Εαν συμβεί ατύχημα κύριοι υπεύθυνοι, ποιος από εσάς πρώτος θα αναλάβει τις ευθύνες του; Και είναι τόσο απλό.Δυο κάμερες χρειάζονται μόνο, πριν κ’ μετά τη γέφυρα.
β) Τεράστια άγρια φυτά κ΄ δέντρα να έχουν κατακλύσει τη νότια είσοδο της Χαλκηδόνας χωρίς κανείς κ’ ποτέ να φροντίζει για την καθαριότητα τους, εκτός από κάποιους φιλότιμους κατοίκους, οι οποίοι από υπερβάλλοντα ζήλο καθαρίζουν τους κοινόχρηστους χώρους. Τα στρόγγυλα φωτιστικά σ αυτό το δρόμο δεν λειτουργούν εδώ και μήνες.
γ) Τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλη δυσκολία στις εσωτερικές οδούς του οικισμού, όπου εξαιτίας του έργου της αποχέτευσης, δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμα οι τομές που γίνανε (δεν έγινε τελική επίστρωση με άσφαλτο) εδώ και μήνες, με αποτέλεσμα η ύπαρξη μεγάλων οπών και ανισοσταθμιών, να καθιστά πολύ δύσκολη τη μετακίνηση εντός του οικισμού, ενώ φυσικά η ρύπανση απ΄τη σκόνη που προκαλούν τα οχήματα, δεν << μετριέται >>.Τα οχήματα φυσικά εάν είχαν στόμα θα << μιλούσαν > απ’ αυτούς τους δρόμους.Επίσης για όλους τους δρόμους κύριους και μη της Χαλκηδόνας, υπάρχει μελέτη οδοσήμανσης, η οποία αναπαύεται σε κάποια συρτάρια.Για ποιο λόγο δεν δημοπρατείται αυτή η μελέτη έτσι ώστε να γίνει πράξη και να κινδυνεύουν λιγότερο οι πολίτες από ατυχήματα;
δ) Αστυνόμευση στην οδό Bεροίας ανύπαρκτη. Μόνιμα η Tροχαία παίρνει θέση στην οδό Θες/νίκης.Ας απαντήσει η ίδια το γιατί.Εγώ, δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί.Την οδό Bεροίας, την οποία διέρχονται πολύ << βιαστικοί >> οδηγοί (πάνω από 100km/h) αλλά και << κάθε καρυδιάς καρύδι >> που έρχεται στη Χαλκηδόνα (κόμβος γαρ) για τους δικούς του ιδιαίτερους λόγους (ο νοών νοείτο).
ε) Η διασπορά των υπηρεσιών ασφαλείας κ’ προστασίας του πολίτη, στοιχίζει εννέα αστυνομικούς λιγότερους την ημέρα απ’ την αστυνόμευση της περιοχής μας (σύμφωνα με τα λεγόμενα αστυνομικών των οποίων τη γνώμη ζήτησα).Και ενώ στην αρχή << φάνηκε>> πως κάτι πάει να γίνει, τελικά αυτή η επιλογή δεν βοήθησε τον τόπο διότι τα <<γνωστά>> προβλήματα διογκώνονται καθημερινά. Ίσως η συστέγαση των υπηρεσιών σε ένα επίκαιρο και νευραλγικό σημείο, να ήταν η λύση.
Ποτέ δεν είναι αργά, αρκεί να έχουμε το θάρρος και να αναγνωρίζουμε τα λάθη των επιλογών μας και να τα διορθώνουμε.
Τέλος προσκαλώ σε φιλοξενία, στην οικία μου, όποιον θέλει απ’ τους υπεύθυνους, για να διαπιστώσει ιδίοις όμασι τα γραφόμενα μου.
- Ο Νικόπουλος Αθανάσιος είναι Πολ.Μηχ. Τ.Ε και πρώην δήμαρχος Χαλκηδόνας
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΧΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΣ ΚΛΑΦΤΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΕ. ΑΛΛΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΙ ΠΡΟΥΧΩΝΤΕΣ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΑ ΚΑΚΑΛΑ ΤΟΥΣ