Ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών συνεχίζεται
Όσο περνάει ο χρόνος, δυστυχώς παρακολουθούμε τον κύκλο των χαμένων ευκαιριών για την ανάπτυξη της περιοχής μας να συνεχίζεται και να περνάνε ανεκμετάλλευτα διάφορα προγράμματα και δράσεις. Παρακολουθώντας τα γεγονότα, γίνεται ολοένα και εντονότερη η πεποίθηση, ότι η Διοίκηση του Δήμου Χαλκηδόνος, χωρίς στοιχειώδη οργάνωση και συνοχή, χωρίς προγραμματισμό, χωρίς όραμα και στόχους, αδυνατεί να προσφέρει στο τόπο μας τη δυνατότητα οποιασδήποτε αναπτυξιακής προοπτικής. Επικουρικά των όσων αναφέρω σας παραθέτω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα του τελευταίου διαστήματος μόνο.
Αναπλάσεις Πλατειών
Ανεκμετάλλευτο πέρασε το πρόγραμμα χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο για αναπλάσεις πλατειών, κατασκευή παιδικών χαρών κλπ. λόγω έλλειψης προγραμματισμού και μελετών. Αντ’ αυτού ο Δήμος χρηματοδοτεί την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας Κουφαλίων από ίδιους πόρους και από την εκποίηση δημοτικών οικοπέδων, ενώ σε ότι αφορά τις παιδικές χαρές επαφίεται στη δωρεά της εταιρείας του TAP, που θα μπορούσε βέβαια να την αξιοποιήσει κάπου αλλού.
Σχολική Στέγη
Ακόμη μία προκήρυξη του ΕΣΠΑ που αφορούσε τη σχολική στέγη πέρασε και όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα, η Δημοτική Αρχή αντί να φροντίσει να έχει έτοιμες μελέτες και προτάσεις προς υποβολή (όπως άλλωστε διαβεβαίωνε επί μήνες), ήταν απούσα και δεν υποβλήθηκε καμία πρόταση, παρόλη την επιτακτική ανάγκη που υπάρχει για επεκτάσεις σχολικών κτιρίων και για αναβαθμίσεις υφισταμένων υποδομών. Η δράση της Διοίκησης εξαντλείται προφανώς στο βάψιμο μερικών τοίχων θεωρώντας ουτοπική τη διαδικασία διεκδίκησης πόρων.
Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Παρουσιάστηκε πρόσφατα από την ΕΡΟΣΕ (βλ. http://voria.gr/article/enoni-sindo-me-limani-o-ditikos-proastiakos-tis-thessalonikis), η μελέτη για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, που εντάσσει στο δίκτυό του μεταξύ άλλων και τις περιοχές της Σίνδου, των Διαβατών και του Καλοχωρίου, με την αξιοποίηση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου. Δυστυχώς ενώ το ίδιο σιδηροδρομικό δίκτυο διασχίζει και το Δήμο Χαλκηδόνος, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ένταξη και των οικισμών του Δήμου μας (πχ. Αδένδρου, Αγχιάλου, Αγίου Αθανασίου, Γέφυρας). Βέβαια όπως και σε άλλες περιπτώσεις έτσι κι εδώ ο Δήμος Χαλκηδόνος απουσίαζε παντελώς από τη διεκδίκηση ένταξής του στο παραπάνω δίκτυο και ενώ εδώ και χρόνια όλοι οι Δήμοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης (με απόντα δυστυχώς πάλι το δικό μας Δήμο) διεκδικούν τη δημιουργία του, έχοντας υπογράψει με σχετικούς αρμόδιους φορείς σύμφωνο συνεργασίας για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και την υλοποίηση του έργου “Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης”, η Διοίκηση του Δήμου μας για μικροπολιτικούς λόγους, προσανατολίζεται και στηρίζει άλλους μακρινούς σχεδιασμούς.
Βλέπουμε λοιπόν πως ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών συνεχίζεται και πρέπει οπωσδήποτε αυτός ο κύκλος να κλείσει άμεσα, διότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια για άλλες χαμένες υποθέσεις. Ας φροντίσει επομένως η Δημοτική Αρχή, στο λίγο διάστημα που της απομένει, να αλλάξει ρότα και να αξιοποιήσει καθεμία ευκαιρία που υπάρχει, προσφέροντας έτσι την ελάχιστη υπηρεσία στον τόπο και να σταματήσει να ασχολείται μόνο με ψηφοθηρικές παρεμβάσεις βιτρίνας, από τα οποίες πλέον κανείς δε συγκινείται.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Αναγνωστόπουλος Σταύρος
Πολιτικός Μηχανικός