Άδενδρο: Αθωώθηκε ο μηχανοδηγός του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Αθωώθηκε ο μηχανοδηγός Β’ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που συγκλόνισε τη χώρα πριν από πέντε χρόνια στο χωριό Άδενδρο, έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Μνήμες από το συγκλονιστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο με τρεις νεκρούς και 13 τραυματίες τον Μάιο του 2017 ξύπνησαν σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης.

Στο εδώλιο κάθισε ο μηχανοδηγός Β’ του τρένου, κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες.

Το δικαστήριο τον αθώωσε λόγω αμφιβολιών, ενώ την αθώωσή του πρότεινε νωρίτερα και ο εισαγγελέας, τονίζοντας πως δεν είχε τον αναγκαίο χρόνο για να αντιδράσει διαφορετικά και ότι ενήργησε νόμιμα και δικαιολογημένα.

Στο δυστύχημα κατέληξαν ο μηχανοδηγός Α’, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας και ένας επιβάτης, γιατρός στο επάγγελμα και τραυματίστηκαν 13 επιβάτες. Το τρένο εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ωστόσο διασχίζοντας την παρακαμπτήριο στο ύψους του Αδένδρου, εκτροχιάστηκε πέφτοντας πάνω σε οίκημα. Ως αιτία αποδόθηκε, σύμφωνα με πραγματογνώμονες, η μεγάλη ταχύτητα με την οποία κινούνταν, καθώς άγγιζε τα 144 χιλιόμετρα, ενώ το όριο για την παράκαμψη είναι τα 60 χλμ.

Ο ίδιος στην απολογία του με δάκρυα στα μάτια σημείωσε πως αν μπορούσε να κάνει κάτι για να αποτρέψει το δυστύχημα θα το έκανε καθώς και ότι εμπιστευόταν τυφλά τον συνάδελφό του, που όπως είπε, έκανε το συγκεκριμένο δρομολόγιο δύο φορές την εβδομάδα για πολλά χρόνια.

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως αν μπορούσα να κάνω κάτι θα το έκανα. Δεν μπορούσα να το βγάλω από το μυαλό μου τόσα χρόνια και σήμερα το ξαναζώ», είπε στην αρχή της απολογίας του.

«Ξέρω πολύ καλά τις γραμμές του τρένου. Οδήγησα από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα και μετά ανέλαβε ο συνάδελφος, ήταν τυπικότατος. Στη διαδρομή υπάρχει ένα ολόιδιο σημείο στους Νέους Πόρους, όπου τήρησε ευλαβικά την ταχύτητα και από 160 που προβλέπεται να πηγαίνουμε, μείωσε σε 60 στην παράκαμψη. Δεν είχα καμία υπόνοια ότι δεν θα αντιδράσει ακριβώς το ίδιο στο Άδενδρο. Δεν είχα κανέναν λόγο να μην τον εμπιστευθώ», πρόσθεσε.

Ο κατηγορούμενος πρόσθεσε ότι σε κάποιο σημείο διαπιστώθηκε ότι το τρένο δεν μπορούσε να φτάσει την προβλεπόμενη ταχύτητα των 160 χιλιομέτρων, έτσι ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις, και εκτίμησαν ότι υπήρχε κάποια βλάβη.

«Λόγω εμπειρίας, μία από τις μάρτυρες μπορούσε να καλύψει τη θέση μου για να πάω να δω τι συμβαίνει, γιατί αλλιώς έπρεπε να κατεβάσουμε στα 120 χιλιόμετρα την ταχύτητα και θα καθυστερούσαμε κι άλλο», ανέφερε.

«Κατέγραψα σε ένα χαρτάκι τις βλάβες, πήρα το επισκευολόγιο και πήγα προς τα εκεί για να γράψω», πρόσθεσε και τόνισε πως δεν είδε τα φωτοσήματα στην παρακαμπτήριο του Αδένδρου, αλλιώς θα επενέβαινε έτσι ώστε να μην υπάρχει αυτή η κατάληξη.

«Μάλλον ο συνάδελφος τα είχε περάσει. Αυτά τα 20 δευτερόλεπτα, το μόνο που είδα ήταν η αλλαγή της τροχιάς. Ενστικτωδώς έπεσα στο πάτωμα. Αμέσως τον ρώτησα αν ζει και δεν απάντησε», είπε κλαίγοντας.

«Τελευταία του κουβέντα πριν πάω πίσω ήταν “όλα καλά” και μου χαμογέλασε. Πιστεύω ότι δεν κατάλαβε τίποτα», είπε ο κατηγορούμενος στην απολογία του.

Στη δίκη κατέθεσαν περίπου 20 μάρτυρες, μεταξύ των οποίων συγγενείς των θυμάτων, πραγματογνώμονες αλλά και επιβάτες που τραυματίστηκαν και περιέγραψαν τα λεπτά της αναστάτωσης συγκλονίζοντας.

«Το τρένο είχε μεγάλη ταχύτητα. Δεν αντιλήφθηκα καμία επιβράδυνση, εγώ εκσφενδονίστηκα. Έσπασαν καρέκλες και όλα μέσα έγιναν ντόμινο», είπε μεταξύ άλλων.

voria.gr