Κ.Γιουτίκας:Σύνδεση Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Έδεσσας με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Delta press, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας, αποκάλυψε τα σχέδια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για ένα μεγάλο έργο στην περιοχή μας.

Πρόκειται για ένα οδικό άξονα που θα ξεκινά από την Γ’ Ζώνη της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης (ΒΙΠΕΘ) στο ύψος του Αγίου Αθανασίου (υφιστάμενο φανάρι) και θα συνδέει την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Ένα έργο που θα διευκολύνει τα μέγιστα το εξαγωγικό εμπόριο των ελληνικών προϊόντων, τον ομαλό ανεφοδιασμό των επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός της ΒΙΠΕΘ, ενώ θα αποσυμφορήσει σημαντικά και τον κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται καθημερινά η ευρύτερη περιοχή του Δήμου Χαλκηδόνος.

Είναι ένα έργο με σαφή αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, που στόχο έχει την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος με τη συντόμευση των διαδρομών στις μεταφορές προϊόντων, αλλά και γενικά στις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με την παροχή υψηλών στάνταρντς οδικής ασφάλειας.Με την ολοκλήρωσή του η ΒΙΠΕΘ θα αποκτήσει μια ακόμη πρόσβαση προς την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – ’Εδεσσας που θα μειώσει σημαντικά τις χιλιομετρικές αποστάσεις συγκριτικά με την υφιστάμενη κατάσταση. Σήμερα χρησιμοποιείται η διαδρομή μέσω Σίνδου (φανάρι Σίνδου), σε ένα στενό δρόμο που υφίσταται βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο και καθημερινό μποτιλιάρισμα ειδικά τις μεσημβρινές ώρες, με συνέπεια· τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία τόσο για τους οδηγούς φορτηγών, όσο και για τους οδηγούς Ι.Χ.

Επιπλέον, θα αποσυμφορηθεί η περιοχή των Διαβατών από τα δεκάδες φορτηγά που προερχόμενα από την Πέλλα κατευθύνονται προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ωφελούμενη από την υλοποίηση της συγκεκριμένης οδικής υποδομής θα είναι επίσης, η ευρύτερη περιοχή από τον Άγιο Αθανάσιο έως και το Ελευθέριο – Κορδελιό, καθώς με την νέα εναλλακτική διαδρομή θα υπάρξει σοβαρή κυκλοφοριακή της αποφόρτιση.

Πέραν αυτών η απόδοση στην κυκλοφορία του νέου οδικού έργου, θα έχει ουσιαστικά πλεονεκτήματα για τους κατοίκους του Αγίου Αθανασίου, της Γέφυρας, του Βαθυλλάκου, της Χαλκηδόνας και των Κουφαλίων, αφού οι μετακινήσεις τους από και προς τη Θεσσαλονίκη θα γίνουν αισθητά συντομότερες και οπωσδήποτε πιο εύκολες και άνετες.

Η ΠΚΜ σκοπεύει να προχωρήσει στην τροποποίηση της υπάρχουσας μελέτης, με στόχο την επίσπευση κατασκευής του έργου. Η μελέτη προβλέπει ανισόπεδο κόμβο στο ύψος του Αγίου Αθανασίου, ωστόσο η διαδικασία των απαλλοτριώσεων κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς. Γι’ αυτό θα ζητηθεί τροποποίηση της μελέτης με κατάργηση του ανισόπεδου κόμβου. Έτσι ο υπό κατασκευή οδικός άξονας από το ύψος της Γ’ Ζώνης της ΒΙΠΕΘ θα καταλήγει σε ισόπεδο κόμβο στο ύψος του Αγίου Αθανασίου (φανάρι Αγ. Αθανασίου), αποτελώντας την έξυπνη, συντομότερη και ασφαλέστερη συνδετήρια οδό μεταξύ των δύο εθνικών οδών Θεσσαλονίκης – Αθηνών και Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κ. Γιουτίκας, εντόπισε την αναγκαιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου από πολύ νωρίς και κατάφερε να το θέσει στις άμεσες προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

«Από το 2018 εργάστηκα με επιμονή για την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα που είναι δεδομένο ότι θα συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, θα ενισχύσει το υπάρχον οδικό δίκτυο και ταυτόχρονα θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά μια σειρά από κατοικημένες περιοχές γύρω από τη ΒΙΠΕΘ. Στο πλαίσιο αυτό είχα συναντήσεις με εκπροσώπους του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, της ΕΤΒΑ και φυσικά του Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων στη ΒΙΠΕΘ (ΣΕΒΙΠΕΘ) που επικρότησαν τη σπουδαιότητα του έργου. Αντιμετωπίζουμε το σκόπελο των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, με τροποποίηση της υπάρχουσας μελέτης.”

Δήλωσε σχετικά ο Αντιπεριφερειάρχης κ.Κώστας Γιουτίκας για να συνεχίσει:

“Έχουμε εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από πόρους της ΠΚΜ και πολύ σύντομα,θα φέρουμε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Ήδη έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση της τροποποίησης της μελέτης από την εκτελεστική Επιτροπή της ΠΚΜ. Στόχος μας είναι να κινηθούμε με ταχύτητα, ώστε οι εργασίες κατασκευής να αρχίσουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *