Τα Δημοτικά Σχολεία Κουφαλίων συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο Erasmus+ KA3 «Οικοδομώντας Θετικά, Ενταξιακά και Ισότιμα Μαθησιακά Περιβάλλοντα μέσω της Προσέγγισης», «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς – SWPBS» – κωδικός Project No 606687-EPP-1-2018-2-CY-EPPKA3-PI-POLICY).
Στο έργο συμμετέχουν ως συντονίστρια χώρα η Κύπρος και το επιστημονικό ινστιτούτο CARDET, και ως εταίροι η Φιλανδία, η Ελλάδα και η Ρουμανία. Η ελληνική συμμετοχή περιλαμβάνει το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και τριάντα (30) δημοτικά σχολεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης.
ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΟΥ
Ο σκοπός αυτού του έργου είναι η εφαρμογή του Προγράμματος «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς» σε τριάντα (30) δημοτικά σχολεία για καθεμία από τις τέσσερις χώρες.
Εκλαμβάνοντας το κάθε σχολείο ως ένα σύστημα με διακριτά χαρακτηριστικά, το Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς συμβάλλει στην αλλαγή του τρόπου προσέγγισης διαχείρισης της συμπεριφοράς, με κυρίαρχο σκεπτικό ότι η αύξηση των θετικών συμπεριφορών καθιστά τις ακατάλληλες συμπεριφορές ως αναποτελεσματικές.
ΔΡΑΣΕΙΣ
Τα Δημοτικά Σχολεία Κουφαλίων συμμετέχουν από τον Μάρτιο/Σεπτέμβριο του 2020 στις επιμορφωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις του έργου. Το σύνολο των εκπαιδευτικών των σχολείων συμμετέχουν στο έργο, παρακολούθησαν σειρά επιμορφωτικών δράσεων είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως και για το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021 βρίσκονται στη φάση υλοποίησης της εκπαιδευτικής παρέμβασης του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς.
Οι εξαιρετικές πρωτοβουλίες και δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των σχολείων έχουν οδηγήσει ήδη στη δημιουργία θετικών εντυπώσεων και αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η υλοποίηση της παρέμβασης συνεχίζεται, παρά τις αντιξοότητες λόγω της πανδημίας της νόσου covid-19, και αναμένεται με ενδιαφέρον η ολοκλήρωση υλοποίησης της εκπαιδευτικής παρέμβασης με τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
ΠΡΟΧΩΜΑ