Του Φώτη Κυριακίδη:Σκέψεις για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης

Σκέψεις για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης

Του Φώτη Κυριακίδη

Κινητικότητα μεγάλη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα του ΟΑΣΘ.

Ένας προνομιακός οργανισμός, μια μονοκρατορία που καλά κρατούσε για πολλές δεκαετίες τείνει να λάβει τέλος. Οι Δήμοι πρέπει να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα και να προτείνουν.  Η άποψη των δημάρχων, όπως αυτή διατυπώθηκε στην συνάντηση με τον κ.Σπίρτζη,  ήταν «φέρτε μας γραπτή πρόταση να σας απαντήσουμε» , δεν είναι αρκετή.  Στη σύσκεψη μετείχαν ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης και έξι δήμαρχοι, Θεσσαλονίκης – Γιάννης Μπουτάρης (προσήλθε στο μέσο της σύσκεψης, καθώς είχε δημοτικό συμβούλιο), Θερμαϊκού-Γιάννης Μαυρομάτης, Νεάπολης Συκεών-Σίμος Δανιηλίδης,  Καλαμαριάς-Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θέρμης-Θόδωρος Παπαδόπουλος και Βόλβης-Διαμαντής Λιάμας.  Μετείχαν επίσης οι συντονιστές των δύο Νομαρχιακών Επιτροπών του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Δημητριάδης (Α’ Θεσσαλονίκης) και Χρήστος Ρώσσιος (Β’ Θεσσαλονίκης).  Απουσίαζαν οι δήμαρχοι Ωραιοκάστρου, Δέλτα και Χαλκηδόνος.

Παρακολούθησα τις δηλώσεις του Υπουργού και τις διαφαινόμενες  λύσεις . Είναι πράγματι αλλαγή σελίδας για τον ΟΑΣΘ, όμως αυτό για να έχει ένα αποτέλεσμα θα πρέπει να υπάρξει μια προετοιμασία από τους Δήμους, κυρίως από τους περιφερειακούς, γιατί σε αυτούς  το κόστος λειτουργίας θα είναι μεγαλύτερο λόγω του μικρού αριθμού επιβατών και μεγάλων αποστάσεων.  Και εδώ αναφέρομαι στην ενδοδημοτική συγκοινωνία που στον δικό μας Δήμο, τον Δήμο Χαλκηδόνος , είναι ελλιπέστατη.  Στις σκέψεις της πολιτείας είναι ακόμη και η ένταξη της θαλάσσιας συγκοινωνίας μέσα στις αστικές μεταφορές. Αν επανασχεδιάζονται όλα μήπως θα έπρεπε και ο Δήμος μας να πάει προετοιμασμένος για το ερχόμενο  πλάνο;

Το μεγάλο πλεονέκτημα που διαθέτει ο Δήμος Χαλκηδόνος, οι δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, στην Γέφυρα και στο Άδενδρο, θα πρέπει οπωσδήποτε να μπουν στον νέο σχεδιασμό, τόσο για το επίπεδο της συχνότητας, όσο και στο επίπεδο της  τιμολογιακής πολιτικής. Αυτά να αποτελέσουν την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με το κέντρο της πόλης.  Τα μικρά λεωφορεία για την ενδοδημοτική συγκοινωνία θα πρέπει να απαιτηθούν, ώστε να δώσουν ζωή στα μικρά και απομονωμένα  χωριά του Δήμου μας.

Όλα αυτά για να σχεδιαστούν θα έπρεπε  έγκαιρα η διοίκηση του Δήμου μας να είχε ανοίξει την κουβέντα και να προχωρούσε  σε σχεδιασμό.

Την Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017 θα γίνει η συνάντηση του Υπουργού με τους δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Δεν θα έπρεπε ο δήμαρχος να συγκαλέσει συμβούλιο πολιτικών αρχηγών εν όψει της συνάντησης;  Ας αφήσει την πάγια τακτική του να μας αναγγέλλει τετελεσμένα γεγονότα, και με την επίφαση του επείγοντος, να ζητά στήριξη.

Πηγές:

voria.gr

thessalonikimas.gr

Σημ e-koufalia.gr :
Τα άρθρα που φιλοξενούνται στον δικτυακό τόπο του e-koufalia.gr εκφράζουν την άποψη των δημιουργών τους και όχι κατ’ ανάγκη την άποψη των φορέων που επιβλέπουν το e-koufalia.gr , εκτός και αν κάτι τέτοιο αναφέρεται ρητά στα άρθρα. : http://e-koufalia.gr/ori-chrisis/

One comment

Γράψτε απάντηση στο Xristos Karofyllidis Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *