ΣΕΔΙΠ Κουφαλίων:Μέρος 3ο

sedip

Του Στέφανου Θ. Ηλιάδη

Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα για να γίνει εθελοντικός πυροσβεστικός σταθμός Β’ ,στις εγκαταστάσεις θα έπρεπε να υπήρχε γραφείο διοικητή 15-20 τετραγωνικών το οποίο δεν υπήρχε.Ο τότε δήμαρχος κ.Δαικούδης (επίτιμος μέλος του ΣΕΔΙΠ) είχε διαβεβαιώσει τους εθελοντές ότι θα μπει ένα πρόσθετο λυόμενο από πίσω ή θα γκρεμιστεί ο τοίχος και θα γίνει προέκταση.

Στο μεταξύ μια πρόταση που είχε γίνει από ιδιώτη για πυροσβεστικό σταθμό (με πολλαπλάσιο κόστος) απορρίφθηκε (και ορθώς όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων) από την γενική συνέλευση του ΣΕΔΙΠ.

Ετοιμάστηκε λοιπόν ο φάκελος από τον ΣΕΔΙΠ και στάλθηκε από τον δήμο Χαλκηδόνος στο αρχηγείο της πυροσβεστικής,  με αίτημα να ιδρυθεί εθελοντικός πυροσβεστικός σταθμός Β τάξης.

Ανοίχτηκαν δυο ΚΑΕ στον προϋπολογισμό του δήμου Χαλκηδόνος. Ο ένας περίπου 20χιλ ευρώ που ήταν απαραίτητα για αγορά υλικών και ο δεύτερος ετήσιος για 10 χιλ ευρώ που ήταν για να καλύπτονται τα λειτουργικά έξοδα.(καύσιμα οχήματος, ρεύμα, τηλ και λοιπά έξοδα).

Όταν λοιπόν ελέγχθηκε ο φάκελος από την Πυροσβεστική, η απάντηση ήταν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και το μόνο που απομένει είναι η απαίτηση του Υπουργείου Οικονομικών , για ανάληψη από τον δήμο, οικονομικής υποχρέωσης για την αγορά 25 στολών.Η αξία των στολών(πλήρης εξάρτηση) περίπου 18-20χιλ ευρώ.Με το έγγραφο αυτό μέσα σ ένα μήνα ο εθελοντικός πυροσβεστικός σταθμός θα γινόταν πραγματικότητα.

Από τότε αρχίζουν τα προβλήματα.Πλέον δήμαρχος είναι ο κ. Μπίκος.(Σημ 1).Η οικονομική υπηρεσία ζήτησε τις προδιαγραφές των στολών για να προκηρύξει διαγωνισμό.Οι προδιαγραφές δόθηκαν.Μετά άρχισαν κολλήματα τύπου “και που να βρούμε προμηθευτές και διάφορα άλλα”.Τι πιο απλό από το να πάρεις κάποιο άλλο δήμο που ήδη είχε κάνει τέτοιο σταθμό, να ζητήσεις ότι πληροφορίες σου λείπουν;.

Αν και στην σημερινή εποχή του ίντερνετ βρίσκεις εύκολα ότι θες.Αρκεί βέβαια να θες να ψάξεις.

Μετά από λίγο καιρό όλα είχαν παγώσει χωρίς εξηγήσεις.Οι εθελοντές είχαν αρχίσει να απογοητεύονται όσο περνούσε ο χρόνος και δεν γινόταν τίποτα.Σε ερώτηση του ΣΕΔΙΠ προς την οικονομική υπηρεσία γιατί καθυστερούν τόσο πολύ, η απάντηση από μία υπάλληλο, ήταν ότι τελικά απαγορεύεται η οικονομική υπηρεσία να κάνει τέτοιο διαγωνισμό και γι αυτό σταμάτησαν όλα.Οι δήμοι που κάνανε τέτοιους σταθμούς πως τα καταφέρανε δηλαδή;

Στην Γαβαλού, στον Ευρώτα και την Παραβόλα ήταν πιο “μάγκες” ;

Παρά την επιμονή των ανθρώπων του ΣΕΔΙΠ και την αποστολή όλων των σχετικών νόμων και τροποποιήσεων η στάση της οικονομικής υπηρεσίας δεν αλλάζει.

Φτάνουμε στο 2014

Τέλη του 2014 ο νέος δήμαρχος κ.Τσουκνιδάς με τον αντιδήμαρχο κ.Μηντσιούδη , βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του ΣΕΔΙΠ και έγινε μια γενική συζήτηση για το θέμα, χωρίς πολλές λεπτομέρειες και με την υπόσχεση ότι επειδή είναι νέα η διοίκηση του δήμου, μετά από λίγο καιρό θα ασχοληθεί εκτενέστερα και ότι ο πυροσβεστικός σταθμός είναι από τα θέματα προτεραιότητας.

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι η επιβάρυνση του δήμου όλα αυτά τα χρόνια 2008-2014 ήταν τα τέλη κυκλοφορίας, η ασφάλεια και 100 ευρώ στο σύνολο για πετρέλαιο, ενώ ρεύμα και τηλέφωνο πληρωνόταν από την ΔΕΥΑΧ. Όλα τα υπόλοιπα έξοδα καλυπτόταν από δωρεές ενώ ο ΣΕΔΙΠ ουδέποτε έλαβε οποιαδήποτε χρηματική επιδότηση .

Συνεχίζεται……

Σημ1: Με επιφύλαξη ως προς τις ημερομηνίες

Το πρώτο κ δεύτερο μέρος μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ:

ΣΤΕΦΑΝΟΣ Θ. ΗΛΙΑΔΗΣ

ΣΕΔΙΠ Κουφαλίων: Μέρος 1ο

ΣΕΔΙΠ Κουφαλίων: Μέρος 2ο 

2 comments

  1. Δεν χρειάζεται έτσι κι αλλιώς άχρηστοι θα είναι αυτοί που θα βρίσκονται εκεί

  2. GIA THN ΙΣΤΟΡΙΑ…ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *