*E-KOUFALIA.GR*:H Αστυνομία ενημερώνει τους πολίτες και κυρίως τα άτομα τρίτης ηλικίας για να αποφεύγουν περιστατικά εξαπάτησής τους από επιτήδειους

H Αστυνομία ενημερώνει τους πολίτες και κυρίως τα άτομα τρίτης ηλικίας για να αποφεύγουν περιστατικά εξαπάτησής τους από επιτήδειους

 

«ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ»

Οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, στο πλαίσιο της πρόληψης και αποτροπής τέτοιων περιστατικών, οργανώνουν ενημερώσεις και διανέμουν έντυπο πληροφοριακό υλικό, με χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες

Η Ελληνική Αστυνομία στο πλαίσιο της πρόληψης και αποτροπής περιστατικών εξαπάτησης, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας με σκοπό την καταβολή χρημάτων, αναπτύσσει ενημερωτικές δράσεις και διανέμει έντυπο πληροφοριακό υλικό με χρήσιμες συμβουλές, σε πολίτες σε όλη τη χώρα.

ast1Πιο συγκεκριμένα, καταρτισμένοι αστυνομικοί πραγματοποιούν ενημερωτικές διαλέξεις σε Κέντρα Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων και άλλους χώρους (Συλλόγους, Ο.Τ.Α κλπ), όπου μεταβαίνουν άτομα μεγάλης ηλικίας.

Μέσα από αυτή τη διαπροσωπική επαφή, οι αστυνομικοί ενημερώνουν τους πολίτες για τη μεθοδολογία δράσης των επιτηδείων, ενώ τους παρέχουν χρήσιμες συμβουλές για το τι πρέπει να προσέχουν και τι μέτρα πρέπει να λαμβάνουν, προκειμένου να προστατεύονται.

Επιπλέον, με πρωτοβουλία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ενημερωτικά φυλλάδια με ανάλογες συμβουλές και οδηγίες, διανέμονται σε πολίτες σε όλη τη χώρα, ενώ παράλληλα είναι διαθέσιμα στα Αστυνομικά Τμήματα. Τα φυλλάδια σχεδιάστηκαν και εκτυπώθηκαν με μέριμνα της Διεύθυνσης Δημόσιας Ασφάλειας του Αρχηγείου.

Όλες οι συμβουλές και οι οδηγίες είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα (http://www.hellenicpolice.gr), αναρτώνται στον λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας στο Twitter (@hellenicpolice) και δημοσιεύονται με σχετικά Δελτία Τύπου και Ανακοινώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος ενεργούν ως εξής:

  • Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά προσποιούμενοι τους γιατρούς, δικηγόρους ή αστυνομικούς.

  • Υποστηρίζουν ψευδώς ότι στενό συγγενικό σας πρόσωπο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα με σοβαρό ή θανάσιμο τραυματισμό ανηλίκου.

  • Ζητούν χρηματικά ποσά για να μην φυλακιστεί το συγγενικό σας πρόσωπο και να αποφύγει τις ποινικές συνέπειες.

  • Άλλοι συνεργάτες των δραστών παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική γραμμή, προσποιούμενοι το συγγενικό σας πρόσωπο, εκλιπαρώντας για βοήθεια.

  • Σας ζητούν να έρθουν σπίτι σας για να παραλάβουν τα χρήματα ή σας δίνουν ραντεβού σε καθορισμένο τόπο και χρόνο.

Στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται νοσηλεία ασθενή ενεργούν ως εξής:

  • Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά και σας αναγγέλλουν ότι στενός σας συγγενής εισήχθη στο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή άλλου λόγου.

  • Απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια χειρουργική επέμβαση.

  • Σας ζητούν να πάτε σε κάποιο σημείο, όπου υποτίθεται αναμένει υπάλληλος του νοσοκομείου (νοσηλευτής, κ.λπ.) για να παραλάβει τα χρήματα.

  • Δεν τερματίζουν την κλήση, παραμένοντας στη «γραμμή» και εάν χρησιμοποιήσετε την ίδια τηλεφωνική συσκευή για να καλέσετε το συγγενή σας, οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση και επιβεβαιώνουν την άσχημη είδηση, παριστάνοντας π.χ. τον τραυματιοφορέα.

Με στόχο την αντιμετώπιση και πρόληψη τέτοιων περιστατικών η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

  • Μην εμπιστεύεστε αγνώστους, που προσπαθούν να σας πείσουν τηλεφωνικά να τους δώσετε χρήματα, λόγω επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού σας προσώπου.

  • Μην κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια, χωρίς πρώτα να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το συγκεκριμένο πρόσωπο προς επιβεβαίωση.

  • Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για την επικοινωνία με το οικείο σας πρόσωπο, καθώς ενδέχεται οι δράστες να βρίσκονται ακόμη στη «γραμμή».

  • Μην πείθεστε αν σας δώσουν οι δράστες να μιλήσετε στο τηλέφωνο με υποτιθέμενο συγγενή σας.

  • Μην δεχτείτε οποιαδήποτε συνάντηση – ραντεβού με αγνώστους και δηλώστε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα.

  • Συγκρατήστε τα χαρακτηριστικά των δραστών ή/και των οχημάτων, με τα οποία κινούνται.

  • Ζητήστε, εάν θέλετε, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να μετατρέψει τον αριθμό σας σε απόρρητο και μη διαθέσιμο σε τηλεφωνικούς καταλόγους.

  • Ζητήστε, εάν είναι δυνατόν, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να σας ενημερώσει για το πώς να προωθείτε ύποπτες εισερχόμενες κλήσεις σε πρόσωπο της εμπιστοσύνης σας (π.χ. πατώντας # και 0).

  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, νοσοκομεία, συγγενείς, κ.λπ.).

  • Ενημερώνετε πάντα την Αστυνομία, ακόμα και στην περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

  • Μοιραστείτε τις πληροφορίες του παρόντος φυλλαδίου με συγγενείς, φίλους και γνωστούς σας.

Σε κάθε περίπτωση η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει τους πολίτες να καλούν το 100 όταν απαιτείται άμεση αστυνομική επέμβαση και υπενθυμίζει ότι:

  • Η ταυτότητα του ατόμου που καλεί τηλεφωνικά δεν είναι πάντοτε αυτή που δηλώνει.

  • Στα τροχαία ατυχήματα οι αστυνομικές Αρχές προχωρούν πάντα στις νόμιμες ενέργειες και δεν ζητούν ποτέ την καταβολή χρηματικών ποσών.

  • Τα νοσοκομεία ή οι δημόσιες υπηρεσίες δεν στέλνουν ποτέ υπαλλήλους τους σε σπίτια ή δημόσιους χώρους για να ζητήσουν από πολίτες την καταβολή χρημάτων.

Στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (http://www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές» παρατίθενται περισσότερες γενικές και ειδικότερες συμβουλές ασφαλείας για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών.

Αν θέλετε να κατεβάσετε το φυλλάδιο πατήστε ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *