Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε όταν κλείνετε ξενοδοχεία online
Εδώ και 20 περίπου χρόνια, οι πλατφόρμες αναζήτησης καταλυμάτων στο ίντερνετ έχουν επικρατήσει των τουριστικών πρακτορείων, ακόμα σε πιο περίπλοκες αναζητήσεις όπως Ορνός Μυκόνου ξενοδοχεία. Όμιλοι από όλο τον κόσμο διαγωνίζονται καθημερινά στο ποιος θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση στις κρατήσεις και στη διαχείρισή τους. Όσοι ταξιδεύουν αρκετά, και δεν έχουν κάποιο πρακτορείο να τους κλείνει τα εισιτήρια, αναπτύσσουν σιγά – σιγά τεχνογνωσία στο χώρο. Ώστε να μπορούν να εξασφαλίζουν τα καλύτερα ξενοδοχεία και δωμάτια για τη διαμονή τους. Αν το Value – for – money είναι και για σας σημαντικό, τότε ίσως θέλετε να ξέρετε τα παρακάτω.
Διαφορετικές κρατήσεις με δωρεάν ακύρωση
Αρκετοί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων μπορεί να μην είναι fans της συγκεκριμένης μεθόδου των πελατών, ο ανταγωνισμός όμως έχει λειτουργήσει ευεργετικά στο συγκεκριμένο τομέα για τους ταξιδιώτες. Στην ουσία επιτρέπει στον επισκέπτη να έχει σίγουρες κάποιες εναλλακτικές, επιτρέποντάς του ταυτόχρονα να επωφεληθεί από μια πτώση των τιμών στην πορεία. Ή από την εύρεση καλύτερης επιλογής κάπου αλλού. Με τα χρόνια, όλες οι μηχανές αναζήτησης ξενοδοχείων και δωματίων έχουν αυξήσει σημαντικά τις επιλογές τους. Είτε διαπραγματευόμενες απευθείας με τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων είτε παίρνοντας οι ίδιες το ρίσκο από τυχόν ακυρώσεις. Γνωρίζοντας πως η συγκεκριμένη λειτουργία είναι πολύ σημαντική για τους τουρίστες όλων των κατηγοριών, τα ταξιδιωτικά websites είναι διατεθειμένα να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους με αντάλλαγμα την αύξηση της πελατείας τους.
Παρακάμπτοντας το μεσάζοντα
Ενώ μοιάζει σχεδόν αυτονόητο, θα εκπλαγείτε αν δείτε πόσοι είναι εκείνοι που προτιμούν τη σιγουριά ενός πρακτορείου (Online ή επιγείου) από την καλύτερη τιμή που μπορούν να επιτύχουν αν επικοινωνήσουν απευθείας με το κατάλυμα που επιθυμούν. Με δεδομένο πως στο google θα βρείτε συνήθως τα στοιχεία επικοινωνίας σχεδόν όλων των ξενοδοχείων του πλανήτη, καλό θα ήταν να το εκμεταλλευτείτε. Ειδικά αν πρόκειται για κατάλυμα με καλό σκορ στα ταξιδιωτικά σάιτ (και δεν τίθεται κίνδυνος απώλειας χρημάτων), το ρίσκο που παίρνετε είναι αμελητέο. Μάλιστα, μετά τις αυξήσεις στις προμήθειες από μεριάς πολλών διαδικτυακών πρακτορείων, δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες μονάδων που επιδιώκουν να κάνουν deal απευθείας με τους πελάτες. Γιατί να μην το εκμεταλλευτείτε και σεις;
Προγράμματα Επιβράβευσης
Παρόλο που το ίντερνετ βρίθει από μηχανισμούς επιβράβευσης πελατών, τα στατιστικά δείχνουν πως οι περισσότεροι ταξιδευτές δεν αξιοποιούν στο 100% τις δυνατότητες που έχουν για να κερδίσουν προνόμια και ανταμοιβές. Το lastminute υπήρξε η πρωτοπόρος υπηρεσία στην κατηγορία (προσφέροντας αφειδώς εκπτώσεις και διαμονές σε boutique ξενοδοχεία), ενώ τα booking και hotels.com έχουν πάρει τη σκυτάλη και έχουν τελειοποιήσει το συγκεκριμένο εργαλείο. Ειδικά το booking έχει σχεδιάσει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που διαβάζει τις αναζητήσεις και τις επιλογές σας και προσφέρει εκτός από σταθερά ποσοστά έκπτωσης, ανά κατηγορία πελάτη, και προτεραιότητα σε προσφορές για εκδρομές της τελευταίας στιγμής. Και εδώ φαίνεται πως οι χρήστες των σελίδων αυτών χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αυτούς που εξαντλούν κάθε τι που θα βρουν από άποψη προσφοράς και έκπτωσης και εκείνους που ενώ έχουν αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο επιβράβευσης (ή αφοσίωσης) εκμεταλλεύονται ελάχιστα τα προνόμια που προσφέρει του status τους. Όπως δηλαδή συμβαίνει και με τις αεροπορικές εταιρίες.
Σελίδες σύγκρισης τιμών
Το μονοπώλιο των Booking και Airbnb στη διεθνή τουριστική σκηνή έχει κάνει αρκετούς ταξιδιώτες να επισκέπτονται αυτά τα sites κατευθείαν, όταν θέλουν να ψάξουν για έναν προορισμό. Όσο μεγάλες και αξιόπιστες και αν είναι οι δύο εταιρίες, δεν είναι πάντα οι φτηνότερες. Αρκετοί μικρότεροι πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν εκπτώσεις που δυστυχώς οι ταξιδιώτες θα ανακαλύψουν αν δεν ψάξουν πρώτα σε μια σελίδα με σύγκριση τιμών. Και ενώ στα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια η τακτική αυτή είναι πολύ συνηθισμένη σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν, για κάποιον ανεξήγητο λόγο αυτό δε συμβαίνει με τα καταλύματα. Αν και δεχόμαστε πως με τα δωμάτια του Airbnb αυτό δεν είναι εύκολο λόγω της φύσης της μίσθωσης, δεν ισχύει το ίδιο με το booking.com. Το οποίο φαίνεται πως με κάποιο μαγικό τρόπο μαγνητίζει τους πελάτες του, σε σημείο που δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να εξερευνήσουν τυχόν εναλλακτικές. Ενώ δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και το τρομερό μάρκετινγκ του ομίλου, που έχει φροντίσει να εμφανίζεται στα πληρωμένα διαφημιστικά αποτελέσματα σχεδόν όλων των αναζητήσεων του πλανήτη.