Ο κάθε μαθητής έχει συγκεκριμένες ανάγκες, αδυναμίες, στόχους, και προβληματισμούς. Ένα πράγμα στο οποίο αδυνατούν πολλά φροντιστήρια είναι το να προσεγγίσουν τον κάθε μαθητή ξεχωριστά και με βάση τις εκάστοτε ανάγκες του. Αυτό σημαίνει πως ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός και θα πρέπει να βρει ένα φροντιστήριο που θα τον αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. συνήθως επικρατούν δύο είδη μαθητών. Κάποιοι είναι εκείνοι οι οποίοι αδυνατούν να ζητήσουν βοήθεια είτε λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης και σιγουριάς είτε διότι “ντρέπονται” τους καθηγητές τους ή φοβούνται τις αντιδράσεις τους. Με αποτέλεσμα λοιπόν να αφήνουν ακάλυπτα τα πιθανά κενά που τους έχουν δημιουργηθεί στο μάθημα διότι “κρύβονται”. Από την άλλη έχουμε τους πιο σίγουρους μαθητές οι οποίοι κυνηγούν τον ανταγωνισμό, συμμετέχουν συνεχώς στην τάξη, θέλουν συνεχώς να αυτοβελτιώνονται και να θέτουν υψηλότερα τον πήχη. Οι δυο αυτές διαφορετικές προσωπικότητες των παιδιών αξίζουν διαφορετική μεταχείριση ούτως ώστε ο καθηγητής να αναδείξει τα δυνατά στον καθένα σημεία και να αντιληφθεί τις ανάγκες και το επίπεδο του.
Η ψυχολογία παίζει καίριο ρόλο στην απόδοση του παιδιού. πολλές είναι οι περιπτώσεις παιδιών που πιέζονται ψυχολογικά και καμία φορά το φροντιστήριο ή τα ιδιαίτερα προσφέρουν μια έξτρα πίεση που κάποια παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να τη διαχειριστούν. Έτσι ένας καθηγητής πρέπει να είναι σε θέση να βοηθάει σε προσωπικό επίπεδο τον μαθητή του να ξεπεράσει τόσο τα μαθησιακά όσο και τα ψυχολογικά εμπόδια με τα οποία μπορεί να έρθει αντιμέτωπος. Τα φροντιστήρια Λάρισα φροντίζουν να διαμορφώνουν ιδανικές συνθήκες και φιλόξενο περιβάλλον για όλα τα παιδιά που επιθυμούν να έχουν φροντιστηριακή υποστήριξη.
Φυσικά όλοι ξέρουμε πως ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να ελέγξουμε ορθότερα αν ο μαθητής προοδεύει και σε τι επίπεδο βρίσκεται, είναι τα συνεχή διαγωνίσματα και τα τεστ προσομοίωσης σε μορφή και δομή πανελλαδικών εξετάσεων. Τα τεστ αυτά όχι μόνο δίνουν στο φροντιστήριο μια πλήρη εικόνα για την πορεία και το επίπεδο των μαθητών του, αλλά βοηθούν και τον ίδιο το μαθητή να:
- Να έχει μια καλύτερη αίσθηση για το τι πρόκειται να αντιμετωπίσει
- Να έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον εαυτό του
- Να αναγνωρίζει τα κενά του και τις δυσκολίες του
- Να έχει λιγότερο άγχος
- Να έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της πορείας του
Το φροντιστήριο από την άλλη, προκειμένου να ενημερώνει τους γονείς του παιδιού για τις επιδόσεις και την μαθησιακή πορεία του, οφείλει να:
- Να προσφέρει μια καρτέλα επιδόσεων με βαθμούς και παρατηρήσεις
- Να συμβουλεύουν τον γονέα για το πως μπορούν να διαχειρίζονται την κατάσταση στο σπίτι
- Να επικοινωνεί με τους γονείς όποτε είναι αναγκαίο για το παιδί, είτε από το τηλέφωνο,
είτε από κοντά.