Η επιχειρηματικότητα περνάει μέσα από τα social media

Η επιχειρηματικότητα περνάει μέσα από τα social media 

Τις προηγούμενες δεκαετίες η Γη φάνταζε σαν ένας απέραντος κόσμος, όπου η διασύνδεση με όσους βρίσκονταν μακριά έμοιαζε ακατόρθωτη, δεδομένων των τεράστιων αποστάσεων που έπρεπε να διανυθούν. Το γεγονός ότι φτάσαμε σήμερα να θεωρούμε τον πλανήτη μας ένα «πλανητικό χωριό» οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους.

Ο ένας είναι η βελτίωση των μέσων μεταφοράς, που έκανε τα ταξίδια πιο εύκολα, εκμηδένισε τις αποστάσεις και έφερε κοντά ανθρώπους και πολιτισμούς που παλαιότερα ήταν πολύ δύσκολο να πλησιάσουν.

Ο άλλος, και ίσως ο πιο σημαντικός, είναι η άνοδος της τεχνολογίας, και ειδικά της Πληροφορικής, αλλά και η επικράτηση του Διαδικτύου, που μπήκε πια δυναμικά σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Από την πληροφορία και την επιστήμη μέχρι την καλλιτεχνική δημιουργία και την ψυχαγωγία, το Ίντερνετ δίνει δυναμικό «παρών» με την κατασκευή site και συνοδεύει, καθορίζει, ενίοτε και υπαγορεύει, τις πράξεις των ανθρώπων.

Σε αυτές τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε να μη συμμετέχει η επιχειρηματικότητα και το εμπόριο, αφού η άνεση που υπάρχει πια στην επικοινωνία βοηθά τις εταιρείες να φέρουν τα προϊόντα τους με την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος,  πιο κοντά στον πελάτη τους, που κατά πάσα πιθανότητα είναι και χρήστης ηλεκτρονικού υπολογιστή, μπαίνει στο Διαδίκτυο και ενδεχομένως συμμετέχει σε κάποιο από τα κοινωνικά δίκτυα.

Γι’ αυτόν τον λόγο σήμερα υπάρχουν πάμπολλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου με ενημερωμένες ιστοσελίδες στο Ίντερνετ, μέσω των οποίων οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα νέα προϊόντα, επιλέγουν εκείνα που επιθυμούν ή/και πληρώνουν με τη χρήση κάρτας. Τόσο οι παραδοσιακές εταιρείες που γνωρίζαμε και πριν από την ψηφιακή εποχή όσο και οι νεοφυείς (ή startups, όπως συνηθίζουμε να τις λέμε) έχουν αντιπροσώπευση στο Διαδίκτυο, κάτι που προσδίδει βαρύτητα και κύρος στο όνομά τους, αποτελεί απόδειξη της ευελιξίας τους και μεγεθύνει κατά πολύ την εν δυνάμει πελατεία τους.

Παράλληλα με την παρουσία τους στον χώρο του Διαδικτύου μέσω ιστοσελίδων προχωρεί και η παρουσία τους στον χώρο των κοινωνικών δικτύων, ο οποίος είναι εξίσου αναπτυσσόμενος. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι το Facebook, το δημοφιλέστερο ίσως μέσο δικτύωσης, που πριν από μία 20ετία δεν υπήρχε καν, σήμερα θεωρείται ο «Μαθουσάλας» των social media, με 17 χρόνια παρουσίας στις οθόνες μας.

Κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram ή το Tik Tok, που κάνει θραύση στις τάξεις των πιτσιρικάδων, δείχνουν να έχουν φέρει έναν αέρα ανανέωσης στην επικοινωνία, κάτι που δεν έχει ξεφύγει από την προσοχή των εταιρειών, οι οποίες βρήκαν ένα καινούργιο πεδίο για να διαφημιστούν και να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Με πολύ λίγα χρήματα ή ακόμη και δωρεάν, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την απήχηση και την επιδραστικότητα που έχουν αυτά τα κοινωνικά δίκτυα για να έρθουν σε επαφή με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του καταναλωτικού κοινού, λαμβάνοντας βέβαια πάντα υπ’ όψιν τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει κάθε δίκτυο, τη μερίδα του πληθυσμού που προτιμά καθένα από αυτά (άνδρες, γυναίκες, νέοι, επαγγελματίες), τη στόχευση που έχουν, αλλά και τη δυναμική τους στο πέρασμα του χρόνου.

Η νέα, ψηφιακή εποχή, που ανέτειλε πια για τα καλά, προσφέρει στις επιχειρήσεις τρόπους διαφήμισης – προώθησης ιστοτόπων, μάρκετινγκ και εμπορικής δραστηριότητας πολύ πιο άνετους και αποδοτικούς, με τα κοινωνικά δίκτυα να αποτελούν προνομιακό πεδίο γι’ αυτές, αλλά και για τους καταναλωτές, που έτσι μπορούν να τις γνωρίσουν καλύτερα.